ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کنگره جهانی موبایل
تکنولوژی

ممنوعیت حضور برخی شرکت‌های روسیه در کنگره جهانی موبایل 2022

به دنبال حمله نظامی روسیه به اوکراین، برگزار‌کنندگان کنگره جهانی موبایل (MWC) برخی شرکت‌های روسی را از حضور در بزرگترین نمایشگاه فناوری موبایل جهان ممنوع خواهند کرد؛ نمایشگاهی که از تاریخ 28 فوریه تا 3 ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

به دنبال حمله نظامی روسیه به اوکراین، برگزار‌کنندگان کنگره جهانی موبایل (MWC) برخی شرکت‌های روسی را از حضور در بزرگترین نمایشگاه فناوری موبایل جهان ممنوع خواهند کرد؛ نمایشگاهی که از تاریخ 28 فوریه تا 3 مارس (9 تا 12 اسفند) برگزار می‌شود.

به گزارش رویترز، GSMA نهادی که این رویداد را سازماندهی می‌کند، تایید کرد که پاویون روسیه امسال نمی‌تواند محصولات موبایل این کشور را در رویداد مستقر در بارسلون به نمایش بگذارد، زیرا این کشور هم اکنون به دلیل حمله نظامی به کشور اوکراین، با تحریم‌های گسترده‌ای از سراسر جهان روبرو شده است.

«جان هافمن»، مدیرعامل GSMA اعلام کرد که تعداد کمی از شرکت‌های روسی و مدیران آن‌ها نمی‌توانند در این کنگره حضور داشته باشند، اما نام این شرکت‌ها فاش نشده است و اشاره کرد که لیست تحریم آن‌ها همچنان در حال تغییر است. با این حال شرکت‌هایی که به روسیه مرتبط هستند مانند شرکت مخابرات هلندی VimpelCom همچنان می‌توانند با پرداخت هزینه مربوطه به انجمن، در این رویداد حضور داشته باشند.

لغو یا تغییر زمان برگزاری کنگره جهانی موبایل؟

کنگره جهانی موبایل

هرچند GSMA با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت خود، حمله نظامی روسیه را به شدت محکوم کرد، اما هافمن تایید کرد که هیچ برنامه‌ای برای لغو یا تغییر زمان برگزاری کنگره وجود ندارد. با این حال او در مصاحبه خود اعلام کرد که با «وضعیت در حال تحولی مواجه هستیم» و آن‌ها «به بررسی‌های خود ادامه خواهند داد.»

پیش‌بینی می‌شود که کنگره جهانی موبایل سال 2022 بین 40 هزار تا 60 هزار بازدیدکننده داشته باشد که با این وجود، یکی از بزرگترین رویدادهای حضوری از زمان شروع همه‌گیری کرونا خواهد بود.

حمله نظامی روسیه به اوکراین در روزهای گذشته به تیتر اصلی بسیاری از نشریات تبدیل شده است. در حوزه فناوری نیز گزارش‌هایی درباره آن منتشر شده بود. به عنوان مثال ناسا تایید کرده بود که با همکاری خود با روسیه برای پروژه‌های فضایی ادامه خواهد داد و همچنین حجم معاملات صرافی‌های رمزارز در اوکراین سه برابر شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی