ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر
تکنولوژی

کاربران حالا می‌توانند به توییت‌های خود برچسب هشدار محتوا بزنند

توییتر سال گذشته در حال آزمایش قابلیتی برای تنظیم پیام هشدار برای محتوای توییت‌ها بود و اکنون این ویژگی در دسترس تمام کاربران نسخه اندروید، iOS و وب قرار گرفته است. با این قابلیت کاربران ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

توییتر سال گذشته در حال آزمایش قابلیتی برای تنظیم پیام هشدار برای محتوای توییت‌ها بود و اکنون این ویژگی در دسترس تمام کاربران نسخه اندروید، iOS و وب قرار گرفته است. با این قابلیت کاربران می‌توانند عکس یا ویدیوی توییت خود را که حاوی محتوای خشونت‌آمیز یا حساس است، به صورت دستی با یک هشدار مشخص کنند.

برای استفاده از این قابلیت، هنگام اضافه کردن عکس یا ویدیو به توییت باید وارد قسمت ویرایش شوید و سپس روی آیکون پرچم قرار گرفته در این بخش کلیک کنید. پس از آن می‌توانید روی محتوا خود از پیام هشدار به دلایل مختلفی استفاده کنید.

کاربران به روش‌های مختلفی می‌توانند توییت‌های خود را برچسب‌گذاری کنند، به عنوان مثال می‌توان روی یک محتوا چندین پیام هشدار تنظیم کرد یا حتی می‌توان تنها به یکی از تصاویر یا ویدیوها قرار گرفته (در یک گالری) چنین تنظیماتی را اضافه کرد.

توییتر

مانند اینستاگرام، سایر کاربران می‌توانند برای مشاهده محتوایی که برای آن هشدار تنظیم شده، روی گزینه «نمایش» کلیک کنند. البته این هشدارها هنوز در توییت‌های جاسازی شده (Embedded) یا برنامه‌هایی مانند TweetDeck دیده نمی‌شود. علاوه بر این، بسیاری از کاربران از اسپویل یا لو رفتن داستان فیلم‌ها در شبکه‌های اجتماعی دوری می‌کنند و گزینه‌ای برای هشدار این دسته از محتوا هنوز تعریف نشده است.

بر اساس دسته‌بندی‌هایی که برای این قابلیت ارائه شده، می‌توان گفت هشدارهای محتوا برای جلوگیری از نمایش مطالب ناراحت‌کننده در نظر گرفته شده است. این قابلیت در پلتفرم‌های دیگری نیز به روش‌های پیچیده‌تری مورد استفاده قرار گرفته است. به عنوان مثال سرویس ساخت شبکه اجتماعی Mastodon به کاربران این امکان را می‌دهد تا هشدار محتواهای خود را به صورت آزادانه بنویسند و آن‌ها علاوه بر تصاویر و ویدیوها، روی متن‌ها نیز اعمال می‌شود. هرچند قابلیت توییتر در مقایسه با آن‌ها محدودیت‌هایی دارد اما وجود آن برای نشر بسیاری از محتواهای حساس کاربردی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی