ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تحریم ایران توسط بیت دفندر
فناوری ایران

ایران در لیست تحریمی‌های آنتی ویروس بیت دفندر: اکانت‌ها معلق شدند

بیت دفندر ایمیلی به مشتریان خود ارسال کرده و به کاربران ایرانی خود اعلام کرده که در روزهای اخیر اکانت و لایسنس‌ها مسدود و باطل خواهد شد. این ایمیل حتی به افرادی که از اعتبار ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۷

بیت دفندر ایمیلی به مشتریان خود ارسال کرده و به کاربران ایرانی خود اعلام کرده که در روزهای اخیر اکانت و لایسنس‌ها مسدود و باطل خواهد شد. این ایمیل حتی به افرادی که از اعتبار اکانت‌شان چندین ماه باقی مانده فرستاده شده و تاکید شده که با وجود داشتن اعتبار لازم، اکانت‌ها بسته خواهد شد.

تحریم ایران توسط بیت دفندر

در نامه‌ منتسب به بیت دفندر که به دست دیجیاتو رسیده و در شبکه‌های اجتماعی نیز توسط برخی کاربران منتشر شده، اعلام شده «بخاطر قوانین محدودیت صادراتی که توسط اداره خزانه داری ایالات متحده اداره کنترل دارایی های خارجی تحت مقررات معاملات و تحریم های ایران اعمال شده، این نامه فرستاده شده است.» لازم به ذکر است اعمال محدودیت‌های بیت دفندر چند روزی است که برای کاربران ایرانی آغاز شده است.

در ادامه متن نامه تاکید شده بیت دفندر بر اساس این قوانین اجازه ندارد که شرکای تجاری برای مشتریانی که با دولت ایران در ارتباط هستند داشته باشد و به آنها خدمات بفروشد و یا از سرویس آنها پشتیبانی کند. با اینکه در انتهای این نامه ایمیلی برای سوال پرسیدن درباره این موضوع درج شده اما در انتهای نامه تاکید شده که با توجه به اهمیت رعایت محدودیت صادرات این شرکت پس از مدت‌ها تصمیم گرفته تا این موضوع را به طور علنی اجرا کند.

با وجود اینکه این برند رومانیایی در سال‌های گذشته (اوایل دهه نود) با حضور مستقیم علاقه خود را به حضور بیشتر در بازار کشورمان نشان داده بود، اما در همان زمان هم در سایت بیت دفندر نامی از ایران دیده نمی‌شد. این شرکت در اوایل دهه نود شمسی با حضور مستقیم خود در ایران و برگزاری چندین نشست خبری رسمی اعلام کرد که قصد فعالیت در این بازار را دارد و تا حدی نگرانی کاربران ایرانی را از تحریم ایران توسط این آنتی ویروس برطرف نمود اما در سالیان بعد و با افزایش فشار تحریم‌ها رویکرد متفاوتی را پیش گرفت و حالا با نامه جدید خود عملا آب پاکی را روی دست کاربران ایرانی ریخته است.

تحریم ایران توسط بیت دفندر

شرکت بیت دیفندر توسط شرکت SoftWin در سال 2001 در کشور رومانی تاسیس گردید و در حال حاضر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نرم افزارهای سریع و تاثیرگذار در حوزه امنیت است. ورود آنتی ویروس بیت دیفندر به بازارهای بین المللی با افتتاح شعب این شرکت در کشورهای انگلستان، آمریکا، آلمان، فرانسه و اسپانیا آغاز شد و پس از مدتی دفاتر منطقه ای آن در آسیا و خاور میانه تاسیس گردید. هم اکنون شرکت بیت دیفندر دارای نمایندگان معتبری در بیش از 100 کشور دنیا است و تحت کنترل و نظارت دفاتر منطقه‌ای به فروش محصولات امنیتی این شرکت در حوزه های مختلف خانگی و سازمانی مشغول هستند، صد کشوری که نام ایران در آنها دیده نمی‌شود.

پیش‌تر آنتی‌ویروس‌های بین‌المللی دیگری نیز ایران را تحریم کرده بودند؛ به عنوان مثال همین چند ماه پیش بود که شرکت Avira ارائه خدماتی قبیل آپدیت آنتی ویروس را برای کاربران ایرانی مسدود کرد و سه سال پیش نیز رسما دفاتر نمایندگی خود در ایران را تعطیل کرد. آنتی‌ویروس‌هایی که ایران و کاربران ایرانی را از خدمات پایه خود نیز محروم کردند ادعا دارند که « ارائه محصولات یا پشتیبانی خدمات برای افرادی که در کشورهای تحریم شده قرار دارند یا طبق قوانین و مقررات آمریکا با محدودیت‌های تجاری هستند، ممنوع است.»

اگرچه شاید بحث استفاده از آنتی‌ویروس و امنیت سیستم‌ها برای کاربران خانگی موضوعی با اهیمت بالا نباشد، اما استفاده از خدمات این شرکت‌ها برای شرکت‌های خصوصی و دولتی حائز اهمیت بوده و آنان را از گزند حملات سایبری و صدمات مالی در امان نگاه می‌دارد.

این اولین و آخرین تاثیر تحریم‌های آمریکا در حوزه تکنولوژی برای کاربران ایرانی نیست. عدم امکان ارائه 5G برای گوشی‌های دو برند سامسونگ و اپل، تحریم‌ها در حوزه رمزارزها، حذف برخی از اپلیکیشن‌های ایرانی مانند فیلیمو و بلد از روی گوگل پلی و عدم امکان دسترسی توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویس‌های ایرانی به سایت‌ها و منابع معتبر در این حوزه از جمله اثرات این تحریم‌ها است و اخیرا نیز شرکت دیسکورد کاربران ایرانی را مورد تحریم قرار داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Zeus15
    Zeus15 | ۷ خرداد ۱۴۰۲

    با تغییر ip خیلی راحت میشه این محدودیت رو دور زده، مگه برای استفاده از سرویس های تحریمی دیگه چیکار میکنیم. این هم مثل بقیه....

  • disna
    disna | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

    چرا صدایی از مدیر ایرانی بیت دیفندر تو خاورمیانه در نمیاد؟ 😎

  • molavy
    molavy | ۸ اسفند ۱۴۰۰

    آمریکا ما رو دوست داره، این حرف ها همش دروغه

  • avvvvab
    avvvvab | ۸ اسفند ۱۴۰۰

    لعنت خدا بر تحریمگر غذا و داروی ملل، باد!

    • آریا
      آریا | ۸ اسفند ۱۴۰۰

      خود بیشر.فـ.شون وارد نمیکنن بعد با تمام و.قا.حت میگن تحریمه. این وسط باید از دلا.لی و کثا.فـ.تکاری پول مفتی نصیبشون بشه وگرنه چیزی وارد نمیکنند. مگه وا.کسنهای غربی نبود خودشون وارد نمیکنند که این چرندیاتشون زیر سوال نره

      • Mostafa Dh
        Mostafa Dh | ۱۰ اسفند ۱۴۰۰

        کُ. شعر تلاوت نکن دوست من

        • expire expre
          expire expre | ۱۳ اسفند ۱۴۰۰

          اونو که تو تلاوت میکنی

مطالب پیشنهادی