ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل کروم
تکنولوژی

گوگل روی قابلیتی برای اشتراک‌گذاری امن پسوردها در کروم کار می‌کند

گوگل در ماه‌های اخیر توجه بیشتری به بخش مدیریت گذرواژه‌های کروم داشته و تغییرات جدیدی را در آن ایجاد کرده است. یکی از تغییرات دیگری که به‌زودی در دسترس قرار می‌گیرد، قابلیتی برای ارسال پسورد ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

گوگل در ماه‌های اخیر توجه بیشتری به بخش مدیریت گذرواژه‌های کروم داشته و تغییرات جدیدی را در آن ایجاد کرده است. یکی از تغییرات دیگری که به‌زودی در دسترس قرار می‌گیرد، قابلیتی برای ارسال پسورد به دیگران خواهد بود.

طبق اعلام کاربری به نام Leopeva64 در توییتر، گوگل ظاهرا دکمه جدیدی تحت عنوان Send Password را به کروم اضافه کرده است. این دکمه در منویی که کنار هر گذرواژه قرار گرفته، دیده می‌شود و همزمان با دو گزینه کپی و ویرایش قابل مشاهده است. البته این ویژگی ظاهرا هنوز فعال نشده، چون اگر روی آن کلیک کنید هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

با این حال، با توجه به نام این قابلیت می‌توانیم حدس بزنیم که کاربران با این دکمه می‌توانند گذرواژه‌های خود را با بقیه به اشتراک بگذارند. با توجه به این که دکمه کپی گذرواژه قبلا هم وجود داشت، این گزینه احتمالا می‌خواهد پسوردها را به‌صورت رمزگذاری‌شده و ایمن منتقل کند. منتها فعلا اطلاعات بیشتری درباره این ویژگی منتشر نشده و نمی‌دانیم که چه زمانی ممکن است نسخه نهایی آن را ببینیم.

ارسال پسورد در کروم

کروم ارسال پسوردها را ایمن می‌کند

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که گوگل اصلا چرا باید چنین قابلیتی را به کروم اضافه کند؟ دلایل مختلفی را می‌توان به عنوان پاسخ این سوال مطرح کرد. اگر به‌صورت تیمی کار کرده باشید حتما برای دسترسی به سرویس‌های مختلف از اکانت‌های مشترک استفاده کرده‌اید.

اما کپی و پیست گذرواژه‌ها به‌صورت مستقیم روش مطمئنی نیست و می‌تواند اطلاعات شما را به خطر بیندازد. حالا باید صبر کنیم تا ببینیم گوگل به چه روشی می‌خواهد این امکان را در اختیار کاربران قرار دهد و چه زمانی آن را معرفی می‌کند.

این شرکت فعلا تمرکز اصلی خود را روی جلوگیری از مشکلی گذاشته که کروم با رسیدن به نسخه 100 با آن مواجه خواهد شد. در واقع، این مشکل نه برای خود کروم بلکه برای سایت‌هایی به وجود می‌آید که نمی‌توانند نسخه سه رقمی مرورگرها را پردازش کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی