ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انویدیا
تکنولوژی

انویدیا با حمله متقابل به هکرها، 1 ترابایت اطلاعات مسروقه خود را رمزگذاری کرد

انویدیا اخیرا مورد یک حمله باج‌افزاری قرار گرفت و مهاجمان موفق شدند بیش از 1 ترابایت از داده‌های حساس سرورهای این شرکت را به سرقت ببرند. تراشه‌ساز آمریکایی در پاسخ به این اتفاق در اقدامی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

انویدیا اخیرا مورد یک حمله باج‌افزاری قرار گرفت و مهاجمان موفق شدند بیش از 1 ترابایت از داده‌های حساس سرورهای این شرکت را به سرقت ببرند. تراشه‌ساز آمریکایی در پاسخ به این اتفاق در اقدامی غیرمنتظره تصمیم گرفت به این گروه هکری حمله و نه تنها اطلاعات مسروقه را رمزنگاری کند، بلکه سیستم هکرها را به باج‌افزار آلوده سازد.

انویدیا دیروز تایید کرد که سرورهای این شرکت تحت حمله سایبری قرار گرفته است. گزارش‌های بعدی نشان داد که گروه هکری $Lapsus توانسته بیش از 1 ترابایت از داده‌های حیاتی این شرکت از جمله اطلاعات شخصی کارمندان و حتی جزئیات مربوط به برخی کارت‌های گرافیک RTX را به سرقت ببرد. با این حال، به نظر می‌رسد که انویدیا هم در یک اقدام تلافی‌جویانه به این گروه حمله سایبری کرده است.

انویدیا روی کامپیوتر هکرها باج‌افزار نصب کرد

بر اساس اطلاعاتی که در کانال تلگرام این گروه منتشر شده، انویدیا در پاسخ به حمله این گروه مستقر در آمریکای جنوبی، به سرورهای هکرها حمله کرده و علاوه بر رمزگذاری داده‌های خود، روی این کامپیوترها باج‌افزار نصب کرده است. با این حال، هکرها مدعی‌اند که پیش از حمله انویدیا از فایل‌های این شرکت بکاپ یا پشتیبان گرفته بودند. صحت این ادعا فعلا قابل بررسی نیست.

تصویر منتشره از اطلاعات محرمانه انویدیا
تصویر منتشره از اطلاعات محرمانه انویدیا

گروه $Lapsus گفته بود که هنوز در خصوص چگونگی انتشار اطلاعات انویدیا تصمیم‌گیری نکرده، اما احتمالا این داده‌ها را در 5 قسمت منتشر می‌کند. البته هکرها مدعی شده بودند که اگر این شرکت از طریق ایمیل با آن‌ها تماس بگیرد و باج بدهد، جلوی افشای این اطلاعات را خواهند گرفت. این گروه هشدار داده بود که تماس اولیه باید تا قبل از روز جمعه با آن‌ها برقرار شود. حالا باید منتظر باشیم تا ببینیم ادعای تهیه پشتیبان از اطلاعات انویدیا واقعیت دارد یا نه.

گروه هکری $Lapsus پیش‌تر در حملات بدافزاری مختلفی ایفای نقش کرده بود. از جمله این عملیات‌ها می‌توانیم به حمله به گروه رسانه‌ای Impresa و پارلمان کشور پرتغال اشاره کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی