ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل مپس
تکنولوژی

گوگل مپس دسترسی به قابلیت ترافیک زنده را در اوکراین متوقف کرد

آلفابت دو قابلیت سرویس گوگل مپس را که موجب ارائه اطلاعات آنی به کاربران می‌شود، در داخل اوکراین متوقف کرد. این اقدام ظاهرا برای جلوگیری از کسب اطلاعات درباره وضعیت ترافیکی توسط نیروهای روسیه در ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

آلفابت دو قابلیت سرویس گوگل مپس را که موجب ارائه اطلاعات آنی به کاربران می‌شود، در داخل اوکراین متوقف کرد. این اقدام ظاهرا برای جلوگیری از کسب اطلاعات درباره وضعیت ترافیکی توسط نیروهای روسیه در اوکراین انجام شده است.

گوگل رسما تایید کرده که بعضی از ابزارهای نقشه خود را به‌صورت موقت در اوکراین متوقف کرده است. این شرکت می‌گوید پس از مشورت با سازمان‌های محلی این تصمیم را اتخاذ کرده تا به حفظ ایمنی افراد محلی کمک کند. از جمله سرویس‌هایی که در گوگل مپس غیرفعال شده می‌توان به قابلیت نمایش ترافیک زنده و Live Bussyness اشاره کرد. ویژگی دوم نشان می‌دهد که یک مکان در هر لحظه تا چه اندازه شلوغ است.

البته آپدیت‌های ترافیکی که قابلیتی جداگانه با کارکردی جداگانه است، همچنان در اوکراین فعال خواهد بود و کاربران اوکراینی می‌توانند در حالت مسیریابی از آن استفاده کنند.

ترافیک در جاده‌ای در اوکراین
خط ترافیک در جاده‌ای در اوکراین

این اقدام در شرایطی اجرایی شده که نیروهای ارتش روسیه دیروز وارد دومین شهر بزرگ اوکراین یعنی «خارکیف» شدند و هر طرف ادعایی را درباره کنترل این شهر مطرح کرده است. با این حال، تلاش‌ها برای به دست گرفتن کنترل پایتخت ناموفق بوده است. رئیس جمهور اوکراین اخیرا اعلام کرده بود که این کشور آماده انجام مذاکرات صلح با طرف مقابل است.

گوگل مپس در انجام این اقدامات تنها نیست

آلفابت چندی پیش از توقف نمایش تبلیغات و امکان درآمدزایی برای رسانه‌های روسیه در یوتیوب خبر داده بود. به‌علاوه، اتحادیه اروپا اخیرا اعلام کرده که می‌خواهد جلوی فعالیت رسانه‌هایی مثل «راشا تودی» و «اسپوتنیک» را بگیرد و ابزارهایی را برای جلوگیری از نشر اخبار آن‌ها توسعه دهد.

ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیروز نیروهای بازدارنده هسته‌ای خود را در حالت آماده‌باش ویژه قرار داد. او در سخنانی گفت: «کشورهای غربی در حوزه اقتصادی اقدامات غیردوستانه‌ای علیه کشور ما اتخاذ کرده‌اند. منظورم تحریم‌های ناروایی است که همه از آن‌ها اطلاع دارند. مقامات ارشد کشورهای ناتو همچنین اظهارات تندی درباره کشورمان داشته‌اند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی