ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

متا دسترسی رسانه‌های دولتی به فیسبوک را در اوکراین محدود کرد

جنگ روسیه و اوکراین تحریم‌های زیادی را علیه دولت مسکو در پی داشته که به ضرر رسانه های دولتی روسیه تمام می‌شود. در کنار جلوگیری از درآمدزایی و تبلیغات این رسانه‌ها در پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب، ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۵

جنگ روسیه و اوکراین تحریم‌های زیادی را علیه دولت مسکو در پی داشته که به ضرر رسانه های دولتی روسیه تمام می‌شود. در کنار جلوگیری از درآمدزایی و تبلیغات این رسانه‌ها در پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب، متا گفته دسترسی رسانه‌های دولتی به فیسبوک را در اوکراین محدود کرده است.

«نیک کلگ»، مدیر امور بین‌الملل متا در توییتر گفته که این کمپانی با دولت اوکراین در ارتباط است و به درخواست آن، چندین حساب را محدود کرده است:

«ما با دولت اوکراین در ارتباطیم و بنابر درخواست آن‌ها، دسترسی به چندین حساب در اوکراین را محدود کرده‌ایم که برخی از آن‌ها متعلق به سازمان‌های رسانه‌ای دولتی روسیه هستند.»

نیک کلگ

کلگ اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر نکرده و برای مثال نمی‌دانیم متا چگونه این حساب‌ها را محدود کرده است. البته مدیر امور بین‌الملل متا در ادامه احتمال ایجاد محدودیت برای دیگر رسانه‌های تحت کنترل دولت مسکو را مطرح کرده:

«ما همچنین در حال بررسی دیگر درخواست‌های دولت برای محدود کردن رسانه‌های تحت کنترل روسیه هستیم.»

کلگ همچنین گفته اوکراین خواستار ایجاد محدودیت برای دسترسی روسیه به فیسبوک و اینستاگرام شه که تا به امروز متا چنین خواسته‌ای را رد کرده است. متا مدعی شده که مردم از این پلتفرم‌ها برای سازماندهی تظاهرات ضد جنگ و همچنین دسترسی به اطلاعات مستقل استفاده می‌کنند، بنابراین نباید فعالیت آن‌ها متوقف شود.

محدودیت‌های رسانه های روسیه

این اولین باری نیست که رسانه های روسیه پس از شروع جنگ دولت مسکو با اوکراین، با محدودیت مواجه می‌شوند. برای مثال متا مانع از دسترسی این رسانه‌ها به پلتفرم تبلیغات و سایر ویژگی‌های کسب درآمد شده است.

متا همچنین روی پست‌های سازمان‌های دولتی برچسب راستی آزمایی می‌زند که با واکنش شدید رگولاتور روسیه مواجه شده است. این رگولاتور تهدید کرده که اگر چنین روندی متوقف نشود، دسترسی به فیسبوک در روسیه محدود می‌شود، اما کلگ گفته متا به این کار ادامه می‌دهد.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که دسترسی کاربران به شبکه‌های اجتماعی به خصوص فیسبوک و توییتر در روسیه مختل شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی