ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وزیر ارتباطات
فناوری ایران

وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت تا 3 سال آینده 100 برابر رشد خواهد کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان جدید دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف از افزایش صدبرابری سرعت اینترنت در کشور طی سه سال آینده خبر داد. عیسی زارع‌پور درباره تلاش وزارت ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۲۱

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان جدید دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف از افزایش صدبرابری سرعت اینترنت در کشور طی سه سال آینده خبر داد.

عیسی زارع‌پور درباره تلاش وزارت ارتباطات در راستای افزایش سرعت اینترنت، گفت: «در حال انجام پروژه‌ فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTH) هستیم و تا پایان دولت سیزدهم شاهد افزایش چشمگیر سرعت اینترنت در کشور خواهیم بود.»

وزریر ارتباطات و فناوری اطلاعات از روزهای نخست فعالیت خود در این وزارت‌خانه، بارها بر تلاش برای افزایش سرعت اینترنت و همچنین گسترش پروژه فیبر نوری تاکید کرده است. این موضوع حالا دیگر تبدیل به یکی از اظهارات ثابت او شده است.

افزایش سرعت اینترنت بین‌المللی یا شبک ملی اطلاعات

این اظهار نظر اما در شرایطی مطرح می‌شود که برخی کارشناسان و فعالان اکوسیستم فناوری ارتباطات و اطلاعات کشور بر این باورند که این اظهار نظر صرفا درباره شبکه ملی اطلاعات و نه اینترنت بین‌المللی است.

زارع‌پور اخیرا در هر مراسم افتتاحیه و یا نشست خبری بر وسعت جغرافیایی مناطقی که تحت پوشش فیبر نوری و به دنبال آن اینترنت با سرعت بالا قرار خواهند گرفت نیز تاکید کرده است.

زارع‌پور این بار هم در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان جدید دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف بر وسعت چغرافیایی پروژه فیبر نوری تاکید کرد و گفت: «در این پروژه وسعت جغرافیایی اهمیت زیادی دارد و کشورهایی با وسعت جغرافیایی مشابه ما، ده سال را صرف انجام چنین پروژه‌ای کرده‌اند.»

او همچنین معتقد است که ایران راه 10 ساله کشورهای دیگر را طی 3 سال طی خواهد کرد و درباره این موضوع این بار نیز چنین گفت: «ما مصمم هستیم راهی که سایر کشورها ده ساله طی کرده‌اند را طی سه سال و نیم به پایان برسانیم و ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری را در همه جای کشور راه اندازی کنیم.»

افتتاح نیم میلیون پورت فیبر نوری در دو هفته

زارع‌پور با اشاره به اینکه پروژه فیبر نوری از دو هفته پیش آغاز شده گفت: «نیم میلیون پورت را افتتاح کردیم و سرعت‌های نزدیک به یک گیگابیت بر ثانیه را تست کردیم. برنامه اساسی و راهبردی ما راه اندازی شبکه پرسرعت و با کیفیت در کل کشور است و با اجرای این پروژه مردم اینترنت پرسرعت(صدبرابر سرعت فعلی اینترنت) را تجربه خواهند کرد.»

البته چندی پیش وزیر ارتباطات با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی همه مردم از سرویس فیبر نوری انجام شده از امکان برخورداری از این سرویس به صورت اقساطی خبر داده بود.

او همچنین در توضیحات قبلی خود درباره توسعه فیبر نوری با بیان اینکه 3 تا 5 درصد از حق‌السهم دولت از اپراتورها را به بحث توسعه فیبر نوری اختصاص داده‌اند، ابراز امیدواری کرد کل خانواده ICT پای کار بیایند تا به هدف‌گذاری راه‌اندازی 20 میلیون پورت فیبر نوری برسند. 

به هر روی زارع‌پور چندین و چند بار درباره افزایش سرعت اینترنت و هچنین توسعه فیبر نوری اظهارنظر کرده و حالا فقط باید دید وعده سرعت 100 برابری اینترنت توسط وزیر ارتباطات دولت سیزدهم تا پایان دولت محقق خواهد شد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • رضا
    رضا | ۱۴ اسفند ۱۴۰۰

    چندان دور از ذهن نیست. شهر ما زیر ساخت‌های فیبر نوری خیلی گسترش پیدا کرده

  • Soheil keshavarz
    Soheil keshavarz | ۱۰ اسفند ۱۴۰۰

    100برابرمیشه اما داخلیش زخمت میکشن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی