ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری شارژ سریع
تکنولوژی

اوپو از فناوری شارژ سریع 150 وات SuperVOOC رونمایی کرد

اوپو فناوری شارژ سریع جدید 150 واتی SuperVOOC خود را به طور رسمی معرفی کرد که گفته می‌شود یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی را تنها در پنج دقیقه به میزان 50 درصد و در ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۵

اوپو فناوری شارژ سریع جدید 150 واتی SuperVOOC خود را به طور رسمی معرفی کرد که گفته می‌شود یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی را تنها در پنج دقیقه به میزان 50 درصد و در 15 دقیقه به طور کامل شارژ کند. اولین بار یک گوشی از وان پلاس در سه ماهه دوم سال جاری با پشتیبانی از این استاندارد راهی بازار می‌شود.

ویژگی‌های فناوری شارژ سریع اوپو

با وجود نگرانی‌هایی که در مورد تاثیر چنین سرعت شارژ بالایی روی باتری وجود دارد، اوپو توضیح می‌دهد فناوری شارژ 150 وات SuperVOOC به لطف فناوری «موتور سلامت باتری» (BHE) خود پس از 1600 چرخه شارژ همچنان تا 80 درصد ظرفیت باتری را حفظ خواهد کرد. همچنین این فناوری با پروتکل‌های شارژ سریع دیگری مانند PD و QC نیز سازگار است تا دستگاه‌های غیر وان پلاس را نیز با سرعت بالایی شارژ کند.

فناوری شارژ سریع

اوپو و وان پلاس در پرچمداران اخیر خود از سرعت شارژ 80 وات بهره برده‌اند که با این وجود فناوری، شارژ آن‌ها دوبرابر سریع‌تر خواهد بود. اوپو همچنین در سال 2020 از استاندارد شارژ سریع 125 وات SuperVOOC رونمایی کرده بود اما هنوز هیچ دستگاهی مجهز به آن راهی بازار نشده است.

با این حال هنوز مشخص نیست وان پلاس برای اولین بار از این فناوری در یکی از گوشی‌های پرچمدار آینده خود رونمایی خواهد کرد یا یکی از گوشی‌های میان‌رده نورد این شرکت به آن مجهز خواهد شد. در همین حال ریلمی نیز از فناوری شارژ 100 تا 200 وات UltraDart خود در MWC 2022 رونمایی کرده است.

در نهایت، وان پلاس اعلام کرد که قصد دارد آخرین گوشی پرچمدار خود، یعنی وان پلاس 10 پرو را راهی بازارهای سراسر جهان کند. پس از اینکه وان پلاس پرچمدار خود را در دی ماه برای بازار چین معرفی کرده بود حالا گفته می‌شود این گوشی تا پایان ماه مارس در سراسر جهان نیز عرضه خواهد شد. البته تاریخ دقیق آن هنوز اعلام نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی