ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اندروید 13 به‌صورت پیش‌فرض قابلیت تنظیم نور فلش را فراهم می‌کند

گوگل چند هفته پیش اولین پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 13 را منتشر کرد و با بخشی از تغییرات این نسخه آشنا شدیم. حالا در گزارشی گفته شده که یکی از تغییرات کوچک اندروید بعدی پشتیبانی از ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

گوگل چند هفته پیش اولین پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 13 را منتشر کرد و با بخشی از تغییرات این نسخه آشنا شدیم. حالا در گزارشی گفته شده که یکی از تغییرات کوچک اندروید بعدی پشتیبانی از قابلیتی برای تعیین سطح روشنایی نور فلش است.

بر اساس گزارش «میشال رحمان»، اندروید 13 دو API جدید را به کلاس CameraManager در کد خود اضافه کرده است. این دو ای‌پی‌آی getTorchStrengthLevel و turnOnTorchWithStrengthLevel نام دارند که اولی میزان روشنایی فعلی نور فلش را برمی‌گرداند و دومی سطح روشنایی را از 1 تا حداکثر توان سخت‌افزار تعیین می‌کند. به عبارت دیگر، این دو API به کاربر اجازه می‌دهند میزان روشنایی نور فلش را به‌صورت دستی تنظیم کند.

سیستم عامل اندروید در حال حاضر به‌صورت پیش‌فرض فقط قابلیت خاموش و روشن کردن فلش را ارائه می‌کند. البته برخی پوسته‌های سفارشی مثل One UI سامسونگ همین حالا هم از طریق یک اسلایدر امکان تنظیم نور فلش را فراهم می‌کنند، اما بسیاری از پوسته‌ها چنین قابلیتی ندارند. حالا گوگل می‌خواهد با این تغییر به‌صورت پیش‌فرض قابلیت تنظیم نور را به اندروید اضافه کند.

تنظیم نور فلش در One UI
قابلیت تنظیم نور فلش در One UI

بعضی گوشی‌ها حتی با اندروید 13 به این ویژگی دست نمی‌یابند

البته برخی از گوشی‌های اندرویدی ممکن است باز هم به این ویژگی دسترسی پیدا نکنند. میشال رحمان می‌گوید: «علت محدودیت پشتیبانی از این قابلیت به آپدیت لایه سخت‌افزاری HAL در دوربین برمی‌گردد.» او توضیح می‌دهد که تولیدکنندگان می‌توانند در اندروید 13 همچنان از یک HAL قدیمی‌تر استفاده کنند که امکان تغییر روشنایی فلش را نخواهد داشت.

بنابراین هر شرکتی که می‌خواهد این ویژگی را روی محصولات خود ارائه کند، باید از نسخه 3.8 لایه HAL استفاده کند. از سوی دیگر، گوگل هنوز مشخص نکرده که این نسخه چه پیش‌نیازهایی دارد و چه دستگاه‌هایی قادر به پشتیبانی از آن خواهند بود. ظاهرا فعلا باید صبر کنیم تا با نزدیک شدن به زمان رونمایی رسمی از اندروید 13 گزارش‌های بیشتری در این باره منتشر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • H Hos
    H Hos | ۱۴ اسفند ۱۴۰۰

    اینا برای سامسونگ خاطرست😂

مطالب پیشنهادی