ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

متا دیگر اخبار رسانه‌های دولتی روسیه را در پلتفرم‌هایش به کاربران پیشنهاد نمی‌کند

به دنبال تحریم رسانه‌های دولتی روسیه در اتحادیه اروپا، شرکت متا پیشنهاد محتوای این رسانه‌ها را برای همه کاربران فیسبوک متوقف کرده و به‌زودی این سیاست را در شبکه اجتماعی اینستاگرام هم اجرا خواهد کرد. ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

به دنبال تحریم رسانه‌های دولتی روسیه در اتحادیه اروپا، شرکت متا پیشنهاد محتوای این رسانه‌ها را برای همه کاربران فیسبوک متوقف کرده و به‌زودی این سیاست را در شبکه اجتماعی اینستاگرام هم اجرا خواهد کرد.

مدیران متا اعلام کردند که رسانه‌های روسی وابسته به دولت این کشور دیگر در فید فیسبوک تبلیغ نمی‌شوند و الگوریتم این شبکه اجتماعی هم مطالب آن‌ها را در هیچ کجای این پلتفرم پیشنهاد نخواهد کرد. به‌زودی اینستاگرام هم پیشنهاد تمام رسانه‌های روسیه در سطح جهانی را متوقف می‌کند و هرگونه لینکی که از این رسانه‌ها به اشتراک گذاشته شود، برچسب‌گذاری خواهد شد.

«نیک کلگ»، مدیر امور جهانی متا می‌گوید این تصمیم اتخاذ شده تا پیدا کردن اخبار رسانه‌های دولتی روسیه در فیسبوک و اینستاگرام دشوارتر شود. اگرچه این شبکه اجتماعی در گذشته هم اقدامات مشابهی انجام داده بود تا برخی از انواع محتوا مثل اطلاعات نادرست درباره واکسن کرونا کمتر به دست مردم برسد، ولی اقدامی در این سطح برای پایین آوردن سطح نمایش کل محتواهای یک یا چند مرجع خبری کم‌سابقه است.

توقف پیشنهاد رسانه‌های روسیه در فیسبوک

کلگ درباره این تصمیم گفت درخواست‌های زیادی از دولت‌های مختلف برای سرکوب اخبار این رسانه‌ها دریافت شده است. دسترسی به این صفحات پیش‌تر صرفا از در اتحادیه اروپا و در داخل اوکراین مسدود شده بود. ولی حالا این سیاست قرار است در سطح جهانی اجرا شود.

متا اخبار رسانه‌های روسیه را برچسب‌گذاری می‌کند

برچسب‌هایی که به‌زودی روی لینک‌های مربوطه قرار می‌گیرند به کاربران هشدار می‌دهد که به عقیده فیسبوک، ناشر خبر به‌طور کلی یا جزئی تحت کنترل دولت روسیه است. «ناتانیل گلیچر»، مدیر سیاست‌های امنیتی فیسبوک گفت این شرکت به جستجو دنبال وب‌سایت‌ها و لینک‌های جدیدی که قصد دور زدن این سیاست را داشته باشند، ادامه می‌دهد.

فیسبوک همچنین قابلیتی برای قفل کردن پروفایل را در اختیار کاربران روسیه و اوکراین قرار داده است. این قابلیت تنظیمات حریم خصوصی اکانت را قفل و فهرست دوستان فرد را مخفی می‌کند. به‌علاوه، می‌توان امکان دانلود تصویر پروفایل را غیرفعال کرد. متا همچنین اعلام کرده که چت رمزنگاری‌شده دوطرفه در اینستاگرام برای تمام کاربران بزرگسال این دو کشور فعال شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی