ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

نوکیا هم به جمع شرکت‌های تحریم‌کننده روسیه می‌پیوندد

«نوکیا»، شرکت سازنده تجهیزات شبکه فنلاندی اعلام کرد به دلیل حمله نظامی روسیه به اوکراین، عرضه محصولات خود به این کشور را متوقف می‌کند و به جمع شرکت‌هایی که روسیه را تحریم کرده‌اند، می‌پیوندد. این ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

«نوکیا»، شرکت سازنده تجهیزات شبکه فنلاندی اعلام کرد به دلیل حمله نظامی روسیه به اوکراین، عرضه محصولات خود به این کشور را متوقف می‌کند و به جمع شرکت‌هایی که روسیه را تحریم کرده‌اند، می‌پیوندد.

این شرکت که تجهیزات MTS (MTSS.MM) ،Vimpelcom ،Megafon (MFON.MM) و Tele2 را در روسیه تامین می‌کند، اعلام کرده که وضعیت بسیار پیچیده شده و همه چیز به سرعت در حال تغییر است و این شرکت به ارزیابی شرایط ادامه می‌دهد.

نوکیا نخستین شرکتی نیست که فروش و عرضه محصولات خود را به روسیه متوقف می‌کنند. شرکت‌های جهانی صنعت تراشه‌سازی از جمله TSMC و اینتل نیز پیشتر اعلام کرده بودند که به دنبال تحریم‌های آمریکا فروش تراشه به روسیه را متوقف می‌کنند. تحلیلگران می‌گویند روسیه احتمالا نسبت به این تحریم‌ها آسیب‌پذیر خواهد بود چون قابلیت تولید تراشه در سطح گسترده را ندارد.

تحریم‌های روسیه پس از حمله به اوکراین

تحریم‌های روسیه به همین نقطه ختم نشده و نام شرکت‌های دیگری مانند اپل نیز در این بین دیده می‌شود. دولت و برخی مقامات اوکراین از شرکت‌های مختلف خواسته بودند فروش محصولات خود را در روسیه متوقف کنند. اپل نیز علاوه بر توقف فروش محصولاتش، برخی اپ‌های خبری روسیه مانند راشا تودی (RT) و اسپوتنیک را در سطح جهانی از اپ استور حذف کرد.

در بین نام شرکت‌های فناوری نام متا نیز دیده می‌شود که مانع از پخش تبلیغات یا کسب درآمد رسانه‌های روسیه شده است.

همچنین دسترسی مشتریان برخی بانک‌های روسیه به اپل پی و گوگل پی مسدود شده. گوگل نیز در بین تحریم‌کنندگان روسیه قرار دارد و نمایش تبلیغات و کسب درآمد را محدود کرده است. فشارها بر روسیه همچنان ادامه دارد و باید دید روسیه با این حجم از فشار و تحریم‌ها چه تصمیمی خواهد گرفت.

پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، بسیاری از کشورهای غربی با تحریم‌های خود باعث سقوط ارزش بازار این کشور شدند و این امر دارایی ثروتمندترین افراد روسیه را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۱ اسفند ۱۴۰۰

    برخی اپ‌های خبری روسیه مانند راشا تودی (RT) و اسپوتنیک را در سطح جهانی از اپ استور حذف کرد.
    همون قدر که آزادی بیان زیاده همون قدر هم
    ورزش از سیاست جداست

  • حسین طاهری
    حسین طاهری | ۱۱ اسفند ۱۴۰۰

    چرا کسی آمریکا رو تحریم نکرد موقعی که هیروشیما را رو هوا فرستاد موقعی که فرماندهان مقاومت رو ترور کرد موقعی که داعش رو درست کرد و در کشور های مظلوم و حتی اروپایی برای ترساندن مردم راه انداخت، چرا کسی اسراییل رو تحریم نمیکنه وقتی هر سال هزاران فرد فلسطینی معصوم رو میکشه و خاکشون رو تصرف کرده؟ فقط خون یهودی ها رنگیه خوبه تازه به ارتش اوکراین حمله کردن خدا نکنه خون از دماغ مردم یهودی اوکراین بیاد اون موقع کوکا کولا هم روسیه رو تحریم می کنه😂
    نوکیا بیا پایین برو چهار تا گوشی درست حسابی درست کن.

مطالب پیشنهادی