ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توقف فروش محصولات اپل در روسیه؛ اپ‌های راشا تودی و اسپوتنیک از اپ استور حذف شدند

اپل پس از درخواست‌های دولت اوکراین و سایر مقامات، بالاخره فروش محصولات فیزیکی‌اش را در روسیه متوقف کرد. علاوه بر این، کوپرتینویی‌ها برخی اپ‌های خبری روسیه مانند راشا تودی (RT) و اسپوتنیک را از اپ ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

اپل پس از درخواست‌های دولت اوکراین و سایر مقامات، بالاخره فروش محصولات فیزیکی‌اش را در روسیه متوقف کرد. علاوه بر این، کوپرتینویی‌ها برخی اپ‌های خبری روسیه مانند راشا تودی (RT) و اسپوتنیک را از اپ استور خارج از این کشور حذف کردند.

اپل در بیانیه‌ای گفته در واکنش به خشونت روسیه در اوکراین، تصمیم به چنین کاری گرفته:

«تمام صادرات خود به کانال‌های فروش در روسیه را متوقف کردیم.»

چند روز پیش بود که «میخائیلو فدوروف»، معاون نخست وزیر و وزیر تحول دیجیتال اوکراین خواستار توقف فروش محصولات اپل در روسیه و همچنین جلوگیری از دسترسی کاربران این کشور به اپ استور شد. فدوروف در نامه‌اش گفته بود چنین اقداماتی به نسل جوانان و قشر فعال روسیه انگیزه می‌دهد تا مانع از جنگ شوند.

اپل اگرچه در بیانیه‌اش به برنامه‌هایش برای اپ استور اشاره‌ای نکرده، اما گفته که قابلیت گزارش‌های ترافیک زنده و تصادفات در اپل مپس را برای افزایش ایمنی افراد در اوکراین غیرفعال کرده است. پیش از کوپرتینویی‌ها، گوگل نیز در اوکراین چنین کاری را برای گوگل مپس انجام داده بود.

اپل روسیه

در حال حاضر امکان دسترسی به فروشگاه آنلاین اپل در روسیه وجود دارد، اما محصولاتی مانند آیفون و مک‌ها موجود نیستند و افراد نمی‌توانند آن‌ها را به سبد محصولات خود اضافه کنند.

واکنش شرکت‌های فناوری به حمله روسیه به اوکراین

حمله روسیه به اوکراین علاوه بر واکنش گسترده مقامات سیاسی کشورهای مختلف از جمله اتحادیه اروپا، واکنش شرکت‌های فناوری را هم در پی داشته است. در کنار توقف دسترسی مشتریان برخی بانک‌های روسیه به اپل پی و گوگل پی، رسانه‌های روسیه در شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های مختلف هم تحت فشار قرار گرفته‌اند.

متا، شرکت مادر فیسبوک دسترسی رسانه‌های روسیه به این پلتفرم را محدود کرده و همچنین مانع از پخش تبلیغات یا کسب درآمد از سوی آن‌ها شده است. گوگل هم رسانه‌های دولتی را از نمایش تبلیغات و کسب درآمد منع کرده و همچنین کانال‌های خبری روسی راشا تودی و اسپوتنیک را در اروپا مسدود کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی