ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

خروج خودروسازان از روسیه ادامه دارد؛ نوبت به ب ام و و فورد رسید

با وضع تحریم‌های گسترده از سوی غرب، خروج خودروسازان از روسیه به یکی از خبرهای پرتکرار این روزها تبدیل شده است. همین چند روز قبل بود که رنو، استلانتیس و مرسدس بنز از توقف فعالیت‌های ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

با وضع تحریم‌های گسترده از سوی غرب، خروج خودروسازان از روسیه به یکی از خبرهای پرتکرار این روزها تبدیل شده است. همین چند روز قبل بود که رنو، استلانتیس و مرسدس بنز از توقف فعالیت‌های خود در روسیه خبر دادند. حالا ب‌ام‌و نیز تصمیم مشابهی گرفته و کلیه فعالیت‌های خود را در این کشور به حالت تعلیق درآورده است.

خروج خودروسازان از روسیه

شاید بدانید شرکت ب‌ام‌و محصولات خود را با همکاری کمپانی آوتوتور و بصورت قطعات نیمه‌منفصله (SKD) در خاک روسیه مونتاژ می‌کند. آنطور که یکی از سخنگوهای ب‌ام‌و به رویترز گفته، به علت شرایط ژئوپلتیکی کنونی، فعالیت‌های کمپانی مذکور متوقف شده است. در کنار این، ب‌ام‌و صادرات محصولات خود به روسیه را نیز تا اطلاع ثانوی متوقف کرده است.

خروج خودروسازان از روسیه

یکی دیگر از سخنگویان ب‌ام‌و در گفتگو با نشریه وال استریت ژورنال تجاوز روسیه به خاک اوکراین را محکوم کرده و افزوده با نگرانی زیاد اخبار مربوطه را دنبال می‌کند. وی اضافه کرده با توجه به اینکه بعضی از تامین کنندگان قطعات اوکراین قرار دارد، احتمالا در فعالیت سایر کارخانه‌ها اختلالاتی به وجود خواهد آمد.

تعلیق فعالیت‌های ب‌ام‌و در روسیه در حالی رقم خورده که این شرکت چند هفته قبل قرارداد خود را با کمپانی آوتوتور تا سال ۲۰۲۸ تمدید کرده بود. بر اساس این قرارداد ۴۱۴ میلیون دلاری قرار بود مدل‌های محبوبی چون سری ۵، X5، X6 و X7 بجای قطعات نیمه‌منفصله در خاک روسیه به طور کامل مونتاژ شوند.

خروج خودروسازان از روسیه

کمپانی آوتوتور با چند برند مطرح دیگر همکاری دارد. این کمپانی قبلا با چری و جنرال موتورز آمریکا همکاری داشت، اما بعدا کیا و هیوندای را جایگزین آنها کرد. بد نیست بدانید کارخانه این کمپانی در کالینینگراد سابقه مونتاژ کادیلاک اسکلید و هامر H2 را در کارنامه دارد.

ناگفته نماند پیش از ب‌ام‌و، چند خودروساز بزرگ دیگر اقدام به ترک روسیه کرده‌اند. از جمله این خودروسازان باید به فولکس واگن، مرسدس بنز، جگوار لندروور، ولوو و فورد اشاره کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Farshid Naji
    Farshid Naji | ۱۵ اسفند ۱۴۰۰

    همش بازی های سیاسی ، وقتی امریکا ۲ میلیون نفر تو ویتنام کشت ؛ امریکا رو ترک کردند ؟ وقتی عربستان کودکان یمنی رو قتل عام کرد چطور ؟

مطالب پیشنهادی