ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ ظاهرا عملکرد برخی اپلیکیشن‌ها را در گوشی‌های گلکسی محدود می‌کند

سامسونگ در گوشی‌های سری گلکسی S22 از سرویس بهینه‌سازی بازی خود (GOS) استفاده می‌کند تا در حین بازی عملکرد گوشی بهینه و از داغ شدن بیش از اندازه آن جلوگیری شود. با این حال طبق ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

سامسونگ در گوشی‌های سری گلکسی S22 از سرویس بهینه‌سازی بازی خود (GOS) استفاده می‌کند تا در حین بازی عملکرد گوشی بهینه و از داغ شدن بیش از اندازه آن جلوگیری شود. با این حال طبق گزارش کاربران، ظاهرا GOS عملکرد سایر اپلیکیشن‌ها را نیز محدود می‌کند.

گوشی‌های سامسونگ با یک اپ سرویس بهینه‌سازی بازی از پیش نصب شده راهی بازار می‌شوند و همانطور که در تصویر زیر دیده می‌شود، در گوشی گلکسی S22 پلاس نیز این سیستم وجود دارد و ظاهرا نمی‌توان آن را غیرفعال کرد. سامسونگ به طور مشخص هدف این اپ را اعلام نکرده است اما از نام آن می‌توان نتیجه گرفت که برای بهبود عملکرد بازی‌ها استفاده می‌شود.

با این حال، همانطور که یکی از کاربران توییتر اشاره می‌کند، سامسونگ از این برنامه برای «بهینه‌سازی» عملکرد هزاران اپلیکیشن غیرِبازی نیز استفاده می‌کند. زمانی که یک اپلیکیشن در لیست این برنامه قرار بگیرد، عملکرد آن به طور کلی محدود می‌شود.

سامسونگ

چه اپلیکیشن‌هایی شامل سیستم بهینه‌ساز سامسونگ می‌شوند؟

از جمله اپلیکیشن‌های بسیار محبوبی که در لیست این برنامه حضور دارند می‌توان به اینستاگرام، نتفلیکس، تیک تاک و حتی برخی اپلیکیشن‌های گوگل اشاره کرد. همچنین برخی اپلیکیشن‌های اختصاصی سامسونگ مانند Secure Folder، Pay و موارد دیگر در آن حضور دارند. در مجموع، به نظر می‌رسد حدود 10 هزار برنامه تحت تاثیر سرویس بهینه‌سازی بازی سامسونگ قرار می‌گیرند که البته اپلیکیشن‌های بنچ‌مارک مانند گیک‌بنچ و 3DMark از این قاعده مستثنی هستند.

هنوز مشخص نیست که سامسونگ به چه دلیل عملکرد اپلیکیشن‌ها را محدود می‌کند اما می‌توان تصور کرد که این امر کمک زیادی به بهینه‌سازی عمر باتری می‌کند. بدون شک محدود کردن اپلیکیشن‌هایی که به قدرت کامل پردازنده یا گرافیک اسنپدراگون 8 نسل 1 یا اگزینوس 2200 نیاز ندارند، باعث افزایش استقامت باتری دستگاه می‌شود. وان پلاس نیز در سال گذشته اعلام کرد که برای افزایش طول عمر باتری از برنامه‌های بهینه‌سازی استفاده می‌کند. با این حال سامسونگ هنوز درباره این موضوع گزارشی ارائه نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی