ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوندا
خودرو

سونی و هوندا باهدف تولید خودرو برقی وارد همکاری می‌شوند

سونی و هوندا تفاهم نامه‌ای را امضا کرده‌اند که به موجب آن شرکت جدیدی با همکاری آن‌ها برای طراحی و فروش خودروهای برقی تاسیس خواهد شد. انتظار می‌رود این شرکت جدید که هنوز نام آن ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

سونی و هوندا تفاهم نامه‌ای را امضا کرده‌اند که به موجب آن شرکت جدیدی با همکاری آن‌ها برای طراحی و فروش خودروهای برقی تاسیس خواهد شد. انتظار می‌رود این شرکت جدید که هنوز نام آن مشخص نشده در سال جاری تشکیل شود و فروش اولین مدل خودرو برقی آن برای سال 2025 برنامه‌ریزی شده است.

طبق گزارش منتشر شده، هوندا اولین مدل را تولید خواهد کرد و شرکت جدید طراحی، توسعه و فروش آن را به عهده خواهد داشت و سونی نیز پلتفرم خدمات حمل و نقل آن را توسعه خواهد داد. با وجود شرکت جدید، تخصص هوندا در ساخت و بازاریابی خودرو با قابلیت‌های سونی در زمینه سنسورهای تصویر، مخابرات و سرگرمی ترکیب خواهد شد.

«کنیچیرو یوشیدا» مدیر عامل سونی در بیانیه‌ای می‌گوید:

به واسطه همکاری خود با هوندا، که طی سالیان گذشته تجربه و دستاوردهای جهانی گسترده‌ای در صنعت خودرو به دست آورده است و همچنان به پیشرفت‌های انقلابی خود در این زمینه ادامه می‌دهد ما قصد داریم چشم انداز خود برای «تبدیل کردن فضای حمل و نقل به فضایی احساسی» را بنا کنیم و با محوریت ایمنی، سرگرمی و سازگاری به تکامل آن کمک کنیم.

بیانیه هوندا درباره این همکاری

هوندا

مدیرعامل هوندا، «توشیهیرو میبه» نیز می‌گوید:

شرکت جدید با اتخاذ رویکردی گسترده و بلندپروازانه برای خلق ارزشی فراتر از انتظارات و تصورات مشتریان، در خط مقدم نوآوری، تکامل و گسترش حمل و نقل در سراسر جهان قرار خواهد گرفت. ما این کار را با استفاده از فناوری و دانش روز هوندا در مورد محیط زیست و ایمنی انجام خواهیم داد و دارایی‌های تکنولوژیک هر دو شرکت را همسو می‌کنیم. هرچند سونی و هوندا شباهت‌های تاریخی و فرهنگی زیادی با یکدیگر دارند، حوزه‌های تخصصی فناوری آن‌ها با یکدیگر بسیار متفاوت است. بنابراین اعتقاد دارم که این اتحاد فرصت‌های زیادی را برای آینده حمل و نقل ارائه خواهد کرد.

سونی از مدت‌ها قبل قصد خود برای ورود به دنیای خودرو را اعلام کرده بود، اما این اولین حرکت جدی آن‌ها محسوب می‌شود. در CES 2020 این شرکت یک خودرو برقی مفهومی با نام Vision-S را به نمایش گذاشت و در CES 2022 از ادامه راه آن با نام Vision-S 02 رونمایی کرد. در آن زمان سونی همچنین اعلام کرد که قصد دارد تا بهار 2022 شرکت جدیدی با نام Sony Mobility را تاسیس کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی