ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کانسپت سونی Vision-S 02 رونمایی شد؛ دومین گام برند محبوب ژاپنی در راستای ورود به صنعت خودرو

دو سال پیش و در نمایشگاه CES 2020 بود که سونی از اولین خودروی خود با نام Vision-S 01 رونمایی کرد. هر چند این خودرو یک سدان مفهومی بود، اما نشان داد که غول بزرگ ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ دی ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

دو سال پیش و در نمایشگاه CES 2020 بود که سونی از اولین خودروی خود با نام Vision-S 01 رونمایی کرد. هر چند این خودرو یک سدان مفهومی بود، اما نشان داد که غول بزرگ دنیای فناوری تمایل زیادی برای ورود به عرصه خودروسازی دارد. حالا این کمپانی با رونمایی از یک کراس‌اوور برقی دیگر در CES 2022 و ایجاد دپارتمانی جدید با نام Sony mobility Inc. عزم جدی خود را برای ورود به صنعت خودرو نشان داده است.

کراس‌اوور کانسپت سونی Vision-S 02 نام دارد و بر اساس فرمولی مشابه با Vision-S 01 طراحی و تولید شده است. بدنه این خودرو کاملا آیرودینامیک بوده و تا حدودی تسلا مدل Y را در ذهن تداعی می‌کند.

از نظر ابعاد باید گفت این کراس‌اوور برقی ۴.۹ متر طول، ۱.۹۳ متر عرض و ۱.۶۵ متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن به ۳.۰۳ متر می‌رسد. این خودرو روی رینگ‌های ۲۰ اینچی حرکت می‌کند و وزن آن ۲۴۸۰ کیلوگرم است.

به گفته سونی نیروبخش Vision-S 02 یک پیشرانه الکتریکی مشتمل بر دو موتور برقی است. هر کدام از این موتورها ۲۶۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند.

به عبارت دیگر کراس‌اوور کانسپت سونی در مجموع ۵۳۶ اسب بخار قدرت دارد. اگر مشخصات این پیشرانه آشنا به نظر می‌رسد، نباید زیاد تعجب کنید، چرا که از Vision-S 01 به امانت گرفته شده است.

در رابطه با فاکتور شتاب حرفی به میان نیامده، اما از آنجایی که این کراس‌اوور به میزان ۱۳۰ کیلوگرم از برادر خود سنگین‌تر است، قطعا صفر تا صد آن بیشتر از رکورد ۴.۸ ثانیه متعلق بهVision-S 01 خواهد بود.

آنطور که سونی اعلام کرده این کراس‌اوور توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت را دارد که این رقم نیز ۶۰ واحد کمتر از مدل سدان است. متاسفانه درباره ظرفیت باتری و برد حرکتی فعلا حرفی به میان نیامده است.

سونی Vision-S 02 در حالت استاندارد می‌تواند چهار سرنشین را با خود حمل کند، اما امکان سفارش آن با هفت صندلی نیز وجود دارد. در حالت استاندارد یا همان چهار نفره، صندلی‌های عقب از نوع کاپیتانی هستند.

در صورت افزایش ظرفیت حمل به هفت نفر، این صندلی‌ها با صندلی‌های معمولی جایگزین شده و دو صندلی دیگر به قسمت عقب خودرو اضافه می‌شوند. البته ذکر این نکته ضروری است که با توجه به ابعاد خودرو صندلی‌های ردیف سوم به احتمال زیاد چندان کاربردی نبوده و بیشتر نقش تزیینی خواهند داشت!

همانند Vision-S 01 داشبورد Vision-S 02 نیز متشکل از چند نمایشگر عریض است. این نمایشگرها درون پنلی واحد قرار دارند. سونی که در زمینه سرگرمی جز شرکت‌های پیشگام است، برای سرنشینان عقب نیز نمایشگرهایی را تدارک دیده است.

اما نکته بسیار تامل برانگیز این که از زمان معرفی کانسپت Vision-S 01 در سال ۲۰۲۰ سونی همواره ورود خود به صنعت خودرو را تکذیب کرده است. حال باید منتظر ماند و دید که نتیجه تاسیس دپارتمان Sony Mobility و همکاری‌های این برند ژاپنی با شرکت مگنا اشتایر اتریش به کجا خواهد رسید. آیا سونی زودتر از اپل وارد بازار خودرو خواهد شد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی