ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

Airbnb تمامی فعالیت‌های خود را در روسیه و بلاروس به حالت تعلیق درآورد

از زمان حمله نظامی روسیه‌ به اوکراین، تاکنون شرکت‌ها و کشورهای بسیار زیادی روسیه را در لیست تحریم‌های خود قرار داده‌اند. پس از اپل، مایکروسافت و سامسونگ، حالا شرکت ایربی‌ان‌بی (Airbnb) نیز اعلام کرد که ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

از زمان حمله نظامی روسیه‌ به اوکراین، تاکنون شرکت‌ها و کشورهای بسیار زیادی روسیه را در لیست تحریم‌های خود قرار داده‌اند. پس از اپل، مایکروسافت و سامسونگ، حالا شرکت ایربی‌ان‌بی (Airbnb) نیز اعلام کرد که خدمات اجاره خود را در روسیه و بلاروس ادامه نخواهد داد.

«برایان چسکی»، مدیرعامل شرکت اجاره اقامتگاه Airbnb در توییتر به صورت خلاصه و کوتاه اعلام کرد که این شرکت فعالیت خود در روسیه و بلاروس را متوقف می‌کند. بنابراین حدود 90 هزار سرویس اجاره کوتاه مدت توسط پلتفرم‌های مختلف در روسیه و کمی بیشتر از 1800 سرویس اجاره در بلاروس متوقف خواهند شد.

قطع دسترسی کاربران روسیه و بلاروس

علاوه بر این، Airbnb توضیح داد که این ممنوعیت حتی شامل کاربران روسی و بلاروسی این سرویس نیز خواهد شد و آن‌ها دیگر نمی‌توانند از خدمات رزرو و اجرا آن استفاده کنند. سخنگوی این شرکت گفت:

«با این وجود ما از پذیرش رزروهای جدید در هر دو کشور تا اطلاع ثانوی جلوگیری خواهیم کرد. ما همچنین کاربران بلاروس و روسیه را از اعمال رزرو جدید به عنوان مهمان محدود خواهیم کرد. امیدواریم تا در آینده راهی برای صلح ایجاد شود.»

در حالی که جنگ نظامی بین روسیه و اوکراین شدت می‌گیرد، بسیاری از شهروندان اوکراین برای در امان ماندن به سمت مرزهای خروجی این کشور حرکت می‌کنند. Airbnb در جهت حمایت از اوکراینی‌ها، همچنین برای حداکثر 100 هزار پناهنده این کشور که به کشورهای اروپایی همسایه از جمله لهستان، آلمان، مجارستان و رومانی گریخته‌اند، مسکن رایگان فراهم کرده است.

تاکنون مهم‌ترین شرکت‌های فناوری جهان که پرمصرف‌ترین محصولات را به کاربران دنیا عرضه می‌کند، محدودیت‌هایی علیه روسیه‌ اعمال کرده‌اند. اپل روز چهارشنبه اعلام کرد که فروش محصولات خود را در روسیه‌ متوقف کرده و سامسونگ هم به تازگی در کنار سازنده آیفون قرار گرفت تا از عرضه محصولاتش در بازار روسیه جلوگیری کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی