ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

محصولات ایران خودرو ارمنستان
خودرو

امضا قرارداد توزیع محصولات ایران خودرو در ارمنستان

در جریان سفر وزیر صمت، رییس سازمان توسعه تجارت و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو به ارمنستان، در مراسمی با انتخاب نماینده، قرارداد توزیع محصولات ایران خودرو به این کشور به امضا رسید. اما طبق ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۵

در جریان سفر وزیر صمت، رییس سازمان توسعه تجارت و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو به ارمنستان، در مراسمی با انتخاب نماینده، قرارداد توزیع محصولات ایران خودرو به این کشور به امضا رسید.

اما طبق آمار اوج صادرات ایران خودرو در دهه ۸۰، به سال ۸۹ مربوط می‌شود که این شرکت توانست نزدیک به ۲۳۶ میلیون دلار از محل ارسال محصولاتش به خارج از کشور درآمد کسب کند. در آن سال فقط بیش از ۲۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه سمند توسط ایران خودرو صادر و سبب شد نام محصول به اصطلاح ملی خودروسازی ایران در بازارهای منطقه نیز مطرح شود. البته در آن زمان نه فقط ایران خودرو، که کل خودروسازی ایران دوران نسبتا خوبی را در صادرات تجربه می‌کرد.

با این حال سمند یکی از خودروهای مهم صادراتی کشور به شمار می‌رفت و شروع خوبی در بازارهای خارجی داشت، اما ایران خودرویی‌ها نتوانستند این محصول را مطابق با سلیقه مشتریان در آن سوی مرزها، تطبیق دهند. این شد که حالا مدت‌هاست خبری از صدور سمند به بازارهای خارجی و تکرار خاطرات خوش گذشته برای ایران خودرو نیست.

در دیدارهایی که در این سفر میان مقامات ایرانی و طرف ارمنستانی صورت گرفت، تصمیماتی درخصوص راهبرد ایران خودرو برای ورود مجدد به بازار ارمنستان به عنوان دروازه ورود به کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا اتخاذ شد.

در جریان نشست ها و دیدارهای مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با مقامات ارمنستانی، برنامه های دو سال آینده از جمله در حوزه همکاری با تاکسی‌رانی و پلیس ارمنستان به نماینده ایران خودرو نیز ابلاغ شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی