ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ احتمالا شارژر را از جعبه گوشی‌های ارزان‌قیمتش هم حذف می‌کند

اپل از سال 2020 و با آیفون 12 تصمیم گرفت شارژر را از جعبه گوشی‌های خود کنار بگذارد. هرچند این تصمیم ابتدا مورد تمسخر سامسونگ قرار گرفت اما کره‌ای‌ها نیز از سری گلکسی S21 پرچمدارانش ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

اپل از سال 2020 و با آیفون 12 تصمیم گرفت شارژر را از جعبه گوشی‌های خود کنار بگذارد. هرچند این تصمیم ابتدا مورد تمسخر سامسونگ قرار گرفت اما کره‌ای‌ها نیز از سری گلکسی S21 پرچمدارانش را بدون شارژر راهی بازار کردند. اما حالا به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد همین کار را با گوشی‌های ارزان‌تر خود نیز انجام دهد.

گلکسی A13 و A23 بدون شارژر عرضه می‌شوند

سامسونگ

خرده‌فروشان موبایل اروپایی تایید کرده‌اند که برخی گوشی‌های پایین رده سامسونگ بدون شارژر در جعبه به دست آن‌ها رسیده است. از جمله گوشی‌هایی که تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته‌اند می‌توان به گلکسی A13 و گلکسی A23 اشاره کرد که چند روز پیش معرفی شدند. گوشی‌های گلکسی M23 و M33 نیز به زودی عرضه خواهند شد و باید دید در مورد آن‌ها نیز گزارش مشابهی منتشر می‌شود یا خیر.

هرچند سامسونگ هنوز عرضه گوشی‌های پایین رده بدون شارژر را تایید نکرده، اما این موضوع کاملا قابل انتظار است. اکثر مشتریان پذیرفته‌اند که در جعبه گوشی‌ها دیگر خبری از شارژر نیست و همچنین در هنگام تصمیم‌گیری برای خرید دستگاه جدید این عامل (وجود شارژر) چندان در نظر گرفته نمی‌شود.

بنابراین می‌توان انتظار داشت که غول فناوری مستقر در کره تمام گوشی‌هایش را بدون شارژر وارد بازار کند تا علاوه بر کاهش هزینه‌هایش، سود خود از بازار گوشی‌های مقرون به صرفه را نیز افزایش دهد.

اپل هنگام حذف کردن آداپتور و البته هدفون از جعبه سری آیفون 12، اعلام کرد که این تصمیم را به دلایل زیست محیطی گرفته و سپس سامسونگ نیز آن را تکرار کرد. با این حال، تردیدهایی وجود دارد که عنوان می‌کنند اپل این کار را به جای حفظ محیط زیست برای کاهش هزینه‌های خود انجام داده است، زیرا همزمان با اعلام این تصمیم، کوپرتینویی‌ها پشتیبانی از شبکه 5G را به گوشی‌هایشان آوردند که هزینه تولید آن‌ها را افزایش می‌دهد. به همین منظور تصمیم اپل در سال جاری با شکایت دانشجویان چینی مواجه شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Galaxy S
    Galaxy S | ۱۷ اسفند ۱۴۰۰

    گوشی هم برای حفظ محیط زیست حذف کن د
    دیگع😉 😐

  • H Hos
    H Hos | ۱۵ اسفند ۱۴۰۰

    😐

مطالب پیشنهادی