ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیپد ایر 5 احتمالا با تراشه M1 از راه می‌رسد

امشب اپل مراسم «Peek Performance» را برگزار می‌کند که انتظار داریم در آن از نسل جدید آیفون SE و آیپد ایر رونمایی شود. حالا طبق جدیدترین گزارش، ظاهرا اپل می‌خواهد برای آیپد ایر 5 مانند ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

امشب اپل مراسم «Peek Performance» را برگزار می‌کند که انتظار داریم در آن از نسل جدید آیفون SE و آیپد ایر رونمایی شود. حالا طبق جدیدترین گزارش، ظاهرا اپل می‌خواهد برای آیپد ایر 5 مانند جدیدترین نسل آیپد پرو به سراغ چیپ M1 برود تا قدرت فوق‌العاده بالایی را در اختیار کاربران قرار دهد.

اپل برای اولین بار از تراشه M1 در مک‌بوک پرو 13 اینچی، مک‌بوک ایر و مک مینی استفاده کرد و بعد از مدتی شاهد استفاده از آن از آیپد پرو بودیم. این تراشه که جایگزین پردازنده‌های اینتل در مک‌های اپل شد، قدرت فوق‌العاده بالایی را در اختیار کاربران تبلت‌ها قرار می‌دهد و حالا به نظر می‌رسد خریداران نسل بعدی آیپد ایر هم می‌توانند چنین قدرتی را تجربه کنند.

تراشه M1 در آیپد ایر 5

تا به امروز اکثر گزارش‌ها به استفاده از تراشه A15 Bionic به همراه مودم 5G در این تبلت اشاره کرده بودند تا به گونه‌ای تبدیل به نسخه بزرگتر آیپد مینی 6 شود. اما طبق گزارش وب‌سایت «9to5Mac»، اپل پا را از این فراتر می‌گذارد و به سراغ یک تراشه از خانواده M می‌رود.

آیپد ایر 5
آیپد ایر 4

با افزودن این تراشه به آیپد ایر جدید، تبلت بعدی کوپرتینویی‌ها می‌تواند از نظر توان پردازشی با آیپد پرو رقابت کند، هرچند خبری از نمایشگر مینی LED نسخه 12.9 اینچی آیپد پرو و همچنین فناوری پروموشن با رفرش ریت 120 هرتز در این دستگاه نخواهد بود. علاوه بر این موارد، کاربران نباید منتظر استفاده از دوربین LiDAR هم باشند.

تراشه M1 به 8 هسته پردازشی مجهز شده و در دو نسخه با 7 و 8 هسته گرافیکی در مک‌ها مورد استفاده قرار گرفته. در مقابل چیپ A15 به 6 هسته پردازشی و پردازشگر گرافیکی با 5 هسته مجهز شده که مسلما قدرت پایین‌تری نسبت به M1 دارد. بنابراین خریداران آیپد ایر 5 به قدرت بالاتری نسبت به کاربران آیپد مینی 6 دست پیدا می‌کنند.

دیجیاتو امشب مراسم Peek Performance اپل را به صورت زنده پوشش می‌دهد. پوشش زنده دیجیاتو از ساعت 21:00 شروع می‌شود که می‌توانید از این لینک مشاهده‌اش کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی