ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آداپتور برق
تکنولوژی

مینگ-چی کو: اپل روی یک شارژر 30 واتی با طراحی جدید کار می‌کند

«مینگ-چی کو»، تحلیلگر معتبر و شناخته شده اپل در توییت جدیدش ادعا می‌کند که کوپرتینویی‌ها ممکن است در سال 2022 یک شارژر 30 واتی جدید با طراحی تازه عرضه کنند. کو در توییتر ادعا کرده ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

«مینگ-چی کو»، تحلیلگر معتبر و شناخته شده اپل در توییت جدیدش ادعا می‌کند که کوپرتینویی‌ها ممکن است در سال 2022 یک شارژر 30 واتی جدید با طراحی تازه عرضه کنند.

کو در توییتر ادعا کرده که آداپتور برق جدید اپل از فناوری نیترید گالیم یا GaN بهره خواهد برد که امکان ساخت شارژرهای کوچک‌تر، سبک‌تر و کارآمدتر را نسبت به شارژرهای مبتنی بر سیلیکون فراهم می‌کند. با این وجود، آداپتور جدید 30 واتی، احتمالا نسخه کوچک‌تر و سبک‌تر آداپتور برق 30 وات USB-C فعلی اپل خواهد بود که با مدل جدید مک بوک ایر عرضه می‌شود.

البته این اولین باری نخواهد بود که اپل با استفاده از این فناوری یک شارژر وارد بازار خواهد کرد و سال گذشته به همراه مک بوک پرو 16 اینچی بازطراحی شده خود یک آداپتور برق 140 وات USB-C عرضه کرده بود که اولین آداپتور برق این شرکت با فناوری GaN محسوب می‌شود.

آداپتور برق

همچنین بسیاری از برندهای شخص ثالث مانند انکر (Anker) و بلکین (Belkin) در چند سال گذشته شارژرهای مبتنی بر GaN خود را برای استفاده در محصولات اپل به بازار معرفی کرده‌اند.

ضعف اپل در زمینه آداپتور برق نسبت به تولیدکنندگان اندرویدی

با توجه به اینکه برخی تولیدکنندگان اندرویدی به سمت فناوری شارژ سریع 240 واتی حرکت می‌کنند، منطقی به نظر می‌رسد که اپل برای آیفون 14 از شارژر 30 واتی استفاده کند. از سوی دیگر، این شارژر همچنین می‌تواند برای تامین برق مک‌بوک‌های سطح پایه و حتی آیپد ایر و آیپد پرو عالی باشد.

اگرچه یک شارژر قدرتمندتر و کارآمدتر برنامه خوبی از سوی اپل به نظر می‌رسد، اما این موضوع که غول فناوری تقریبا هر سال آداپتورهای خود را ارتقا می‌دهد، کمی ناامیدکننده است. آیفون 11 پرو از شارژر 18 واتی و 12 پرو از آداپتور جدید 20 وات پشتیبانی می‌کردند و حالا کو درباره شارژر 30 واتی GaN صحبت می‌کند که کاربران باید آن را به صورت جداگانه خریداری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی