ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معرفی تسکو باکس Tab Eco: اندروید باکس اقتصادی و به‌روز

معرفی اندروید باکس تسکو باکس Tab Eco

اندروید باکس دستگاهی کاربردی است که می‌تواند تلویزیون‌های قدیمی و غیر هوشمند را به یک تلویزیون هوشمند با انبوهی از امکانات تبدیل کند. استقبال قابل توجه کاربران از این دستگاه باعث شد که شرکت تسکو سومین محصول خود در این حوزه را به نام تسکو باکس Tab Eco رونمایی کند. این اندروید باکس با سیستم‌عامل اندروید ۱۰، برچسب قیمتی اقتصادی و اشتراک رایگان سه‌ماهه فیلیمو، گزینه ارزشمندی در بازار محسوب می‌شود. در ادامه با این دستگاه بیشتر آشنا می‌شویم.

معرفی اندروید باکس تسکو باکس Tab Eco

پیش از این در دیجیاتو اولین اندروید باکس تسکو یعنی تسکو باکس Tab 100 را معرفی کردیم. این شرکت چند ماه بعد مدل Tab 100 پلاس را نیز معرفی کرد. حالا نوبت به تسکو باکس Tab Eco رسیده که جدیدترین اندروید باکس تسکو به‌شمار می‌آید. تسکو باکس Tab Eco در بازه محصولات اقتصادی بازار قرار می‌گیرد ولی ویژگی‌های قابل قبولی دارد و می‌تواند به یکی از گزینه‌های اصلی خریداران بدل شود. ابتدا نگاهی به مشخصات فنی این محصول می‌اندازیم.

مشخصات فنی تسکو باکس Tab Eco

  • سیستم‌عامل اندروید ۱۰
  • چیپ AllWinner H313 با پردازنده‌ی اصلی ۴ هسته‌ای
  • ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۲ گیگابایت حافظه رم
  • قیمت حدود ۱.۲ میلیون تومان

معرفی اندروید باکس تسکو Tab Eco

طراحی و کیفیت ساخت

معرفی اندروید باکس تسکو باکس Tab Eco

تسکو باکس Tab Eco طراحی ساده‌ای دارد و شبیه به مدل Tab 100 پلاس است. بدنه دستگاه مربعی شکل است که گوشه‌های آن گرد طراحی شده و لوگوی Tab Eco نیز روی سطح براق آن نقش بسته است. البته کیفیت چاپ این لوگو چندان خوب نیست و با جدا کردن سلفون روی بدنه، مقداری از لوگو نیز محو می‌شود.

تسکو از نوار LED با نورپردازی RGB در لبه بالای دستگاه استفاده کرده تا ظاهر جذاب‌تری به این محصول بدهد. البته نورپردازی این نوار را می‌توانید از طریق منوی تنظیمات بین چند حالت محدود تغییر داده یا حتی آن را خاموش کنید. تسکو باکس Tab Eco نمایشگری برای نشان دادن وضعیت دستگاه ندارد. تمام درگاه‌های این اندروید باکس از جمله HDMI در پشت آن و در یک صف افقی قرار گرفته‌اند. فقط درگاه کارت حافظه SD در لبه سمت چپ دستگاه جا خوش کرده است.

کیفیت ساخت تسکو باکس Tab Eco تفاوت خاصی با مدل‌های قبلی ندارد. روی دستگاه از پلاستیک براق استفاده شده که به‌راحتی خش می‌افتد. استفاده از پلاستیک مات در کل بدنه می‌توانست این مسئله را حل کند.

ریموت کنترل تسکو باکس Tab Eco

معرفی اندروید باکس تسکو باکس Tab Eco

تسکو یک ریموت کنترل مادون قرمز ساده را در جعبه‌ی اندروید باکس جدید خود قرار داده است. ریموت کنترل تسکو باکس Tab Eco نسبت به قبل ساده‌تر شده و فقط دکمه‌های کاربردی اصلی روی آن قرار گرفته‌اند. همچنین یک دکمه برای حالت ماوس در نظر گرفته شده است که به وسیله‌ی آن می‌توان روش پیمایش در محیط رابط‌ کاربری را تغییر داد. البته استفاده از حالت ماوس با ریموت مادون قرمز چندان ساده نیست. برای کنترل بهتر این دستگاه می‌توانید از کیبورد و ماوس وایرلس/بلوتوث استفاده کنید.

درگاه‌ها و ارتباطات

درگاه‌های ارتباطی تسکو باکس Tab Eco کاملاً استاندارد هستند. فهرست درگاه‌های این محصول که در اکثر اندروید باکس‌های بازار دیده می‌شوند را در ادامه می‌بینید.

  • ورودی برق
  • درگاه HDMI
  • دو عدد درگاه USB 2.0
  • خروجی تصویر AV
  • خروجی صدای اپتیکال
  • درگاه LAN
  • درگاه کارت حافظه SD

به گفته تسکو امکان اتصال کنترلرهای ایکس‌باکس یا PS4 به این دستگاه نیز وجود دارد. حتی در غیر این صورت می‌توانید کنترلرهای بلوتوث را به این اندروید باکس متصل کرده و بازی‌های مختلف را روی ان اجرا نمایید. تسکو باکس Tab Eco از ارتباط وای فای (۲.۴ و ۵ گیگاهرتزی) و بلوتوث ۴.۰ نیز بهره می‌برد.

نرم‌افزار

معرفی اندروید باکس تسکو باکس Tab Eco

تسکو باکس Tab Eco با سیستم‌عامل اندروید ۱۰ یکی از به‌روزترین محصولات بازار است. در حال حاضر تعداد بسیار کمی از این دستگاه‌ها در بازار به این نسخه از سیستم‌عامل اندروید مجهز شده‌اند و جالب این‌که اکثر آنها از نسخه مخصوص تلویزیون (اندروید تی‌وی) بهره می‌برند. اندروید باکس جدید تسکو با بهره‌مندی از نسخه اصلی اندروید، محدودیت‌های رقبا را ندارد و به‌راحتی می‌توانید هر برنامه‌ای را روی آن نصب و اجرا کنید.

رابط کاربری این دستگاه که توسط تسکو طراحی شده، ساده و کاربردی است. اولین بار که دستگاه را روشن می‌کنید، می‌توانید رابط کاربری را به نسخه ۱۱ ارتقاء دهید. دسته‌بندی‌های مختلفی در رابط کاربری دیده می‌شود. در ردیف بالا نوار ابزاری تعبیه شده که با استفاده از آن می‌توانید به ویژگی‌های اساسی نظیر فایل منیجر، انتقال تصویر بی‌سیم، بلوتوث، کیفیت خروجی تصویر و مانند آنها دست پیدا کنید.

معرفی اندروید باکس تسکو باکس Tab Eco

ستون سمت راست نیز گزینه‌هایی مثل فیلیمو، برنامه‌های کاربردی، فیلم‌های تسکو باکس، بازی‌ها و استورهای اندرویدی را در بر می‌گیرد. در بخش فیلم‌های تسکو باکس می‌توانید به صدها عنوان فیلم و سریال دسترسی داشته باشید. امکان نصب اپلیکیشن‌های مختلف از طریق گوگل پلی استور یا بازار نیز وجود دارد.

نکته جالب در مورد تسکو باکس Tab Eco این است که هیچ محدودیتی برای نصب اپ‌های مختلف ندارید. به‌عنوان مثال اگر اهل تماشای ویدیوهای یوتوب یا نتفلیکس هستید، می‌توانید ابزارهای تغییر آی‌پی را روی دستگاه نصب کرده و به‌راحتی ویدیوهای مورد علاقه را از این پلتفرم‌ها تماشا کنید.

امکانات رابط کاربری تسکو باکس Tab Eco کاملاً قابل قبول است و تجربه‌ای مطلوب از یک محیط هوشمند را در اختیار شما می‌گذارد.

سخت‌افزار

معرفی اندروید باکس تسکو باکس Tab Eco

تسکو از پکیج سخت‌افزاری نسبتاً جدیدی در Tab Eco استفاده کرده است. چیپ به‌کار رفته در این دستگاه ساخت Allwinner H313 نام دارد که در اکثر محصولات مشابه در بازار دیده می‌شود. این چیپ از پردازنده اصلی ۴ هسته‌ای ARM Cortex-A53 برای پردازش استفاده می‌کند. اگرچه تسکو حداکثر فرکانس این پردازنده را ۱.۵ گیگاهرتز اعلام کرده اما اپلیکیشن‌های اطلاعات سخت‌افزاری از حداکثر سرعت ۱.۳۴ گیگاهرتز حکایت دارند. با این حال سرعت اجرای رابط کاربری یا نصب و اجرای برنامه‌ها در این دستگاه قابل قبول است و اگر کمی صبر و حوصله داشته باشید، مشکلی را احساس نخواهید کرد.

تب اکو توانایی پخش تمام محتواهای صوتی و تصویری را دارد. به‌عنوان مثال می‌توانید ویدیوهای 4K/60 را با فرمت‌های مختلف از جمله فرمت جدید H.265 روی این دستگاه اجرا کنید. این اندروید باکس برای اجرای ویدیوهای HDR نیز مشکلی ندارد.

جمع‌بندی

معرفی اندروید باکس تسکو باکس Tab Eco

سومین اندروید باکس تسکو یعنی TSCO Box Tab Eco یک گزینه اقتصادی جذاب در شرایط کنونی بازار محسوب می‌شود. با استفاده از این دستگاه می‌توانید به‌راحتی هر تلویزیونی را هوشمندتر کنید و ویدیوهای مورد علاقه خود را تماشا نمایید.

تسکو باکس Tab Eco در حال حاضر حدود ۱.۲ میلیون تومان قیمت دارد اما اشتراک رایگان سه‌ماهه فیلیمو و صدها فیلم و سریال رایگان که در قالب این محصول به دست شما می‌رسد، ارزش خرید آن را بالاتر می‌برد. جالب است بدانید خرید اشتراک سه‌ماهه فیلیمو به‌تنهایی حدود ۱۵۰ هزار تومان هزینه روی دست شما خواهد گذاشت. همچنین اگر به پلتفرم‌هایی نظیر یوتوب، نتفلیکس و دیگر سرویس‌های پخش محتوا علاقه دارید، Tab Eco با بهره‌مندی از سیستم‌عامل اندروید ۱۰ هیچ محدودیتی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۱۷ اسفند ۱۴۰۰

    خیلی خوب بود .
    به نظرم اگر اندروید باکس ها از کدک بلوتوث AptX پشتیبانی میکردن میشد با هندزفری های بیسیم فیلم رو با کمترین تاخیر صدا دید .

دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.