ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

همکاری سونی و هوندا
اخبار خودرو

همکاری سونی و هوندا برای تولید خودروهای الکتریکی؛ آیا سونی از اپل سبقت می گیرد؟

سونی با رونمایی از کانسپت‌های سری Vision-S تمایل خود را برای ورود به بازار خودرو نشان داد. این شرکت ژاپنی ژانویه گذشته با پایه‌گذاری بخش سونی موبیلیتی اعلام کرد پتانسیل‌های موجود در بازار خودروهای برقی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۶

سونی با رونمایی از کانسپت‌های سری Vision-S تمایل خود را برای ورود به بازار خودرو نشان داد. این شرکت ژاپنی ژانویه گذشته با پایه‌گذاری بخش سونی موبیلیتی اعلام کرد پتانسیل‌های موجود در بازار خودروهای برقی را بررسی می‌کند. چند هفته بعد هم مشخص شد سونی به دنبال پیدا کردن یک شریک تجاری استراتژیک برای تحقق رویای خود است. این شریک حالا انتخاب شده و سونی قصد دارد با همکاری هوندا وارد بازار خودروهای الکتریکی شود.

همکاری سونی و هوندا

آنطور که اعلام شده دو شرکت ژاپنی مذاکراتی را در زمینه ایجاد یک شرکت مشترک آغاز کرده‌ و به توافق اولیه نیز رسیده‌اند. این شرکت مشترک فعلا با نام «کمپانی جدید» شناخته می‌شود و در صورت نهایی شدن تاسیس آن، به توسعه و فروش خودروهای برقی خواهد پرداخت. گفته می‌شود کمپانی جدید تا پایان سال متولد خواهد شد.

اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش برود، اولین خودروی برقی سونی و هوندا در سال ۲۰۲۵ وارد بازار می‌شود. در این همکاری سونی وظیفه تامین پلتفرم را بر عهده خواهد داشت. هوندا هم تجارب خود در زمینه مونتاژ و تولید انبوه را به کار خواهد گرفت. در زمان فعلی هنوز مشخص نیست که آیا اولین خودروی این دو شرکت ارتباطی به دو‌ کانسپت سری Vision-S خواهد داشت یا خیر.

همکاری سونی و هوندا

بد نیست بدانید دو کانسپت سری Vision-S حاصل همکاری سونی و چند شرکت دیگر بودند. از جمله این شرکت‌ها باید به مگنا اشتایر، بوش، ZF، کانتیننتال، انویدیا و کوالکام اشاره کنیم. هر دو کانسپت از یک پیشرانه مشترک دو موتوره بهره می‌برند. این پیشرانه ۵۳۶ اسب بخار قدرت دارد و به سدان Vision-S 01 اجازه می‌دهد در عرض ۴.۸ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. حداکثر سرعت آن هم ۲۴۰ کیلومتر در ساعت است. از آنجایی که شاسی‌بلند Vision-S 02 به اندازه ۱۳۰ کیلوگرم وزن بیشتری نسبت به برادر سدان خود دارد، شتاب آن اندکی کندتر بوده و بیشینه سرعت هم از 180 کیلومتر در ساعت تجاوز نمی‌کند.

همکاری سونی و هوندا

سونی در رابطه با باتری به کار رفته در دو خودروی مفهومی خود تاکنون حرفی به میان نیاورده است. اما تاکید کرده که پک آن ضخامت بسیار کمی دارد. همین مسئله باعث می‌شود کابین از فضای گسترده‌ای برخوردار باشد. به گفته سونی پلتفرم طراحی شده، علاوه‌بر مدل‌های سدان و شاسی‌بلند، با خودروهای مینی‌ون و چند کلاس دیگر نیز همخوانی دارد.

شایان ذکر است در چند سال گذشته همواره شایعاتی مبنی بر ورود اپل به بازار خودرو شنیده شده، اما به نظر می‌رسد سونی در این زمینه تصمیم قاطع‌تری گرفته و زودتر شاهد تردد خودروهای آن در خیابان‌ها خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی