ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیسبوک
تکنولوژی

فیسبوک و اینستاگرام انتشار محتوای خشونت آمیز علیه عوامل روسی را مجاز اعلام کردند

فیسبوک و اینستاگرام تغییر موقتی را در سیاست‌های خود ایجاد کرده‌اند که به کاربران برخی از کشورها اجازه می‌دهد تا محتوایی که معمولا ممنوع است مانند درخواست برای آسیب رساندن یا حتی مرگ سربازان یا ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

فیسبوک و اینستاگرام تغییر موقتی را در سیاست‌های خود ایجاد کرده‌اند که به کاربران برخی از کشورها اجازه می‌دهد تا محتوایی که معمولا ممنوع است مانند درخواست برای آسیب رساندن یا حتی مرگ سربازان یا سیاستمداران روسی را پست کنند.

فیسبوک و اینستاگرام علیه دولت‌های روسیه و بلاورس

طبق گزارش رویترز، شبکه‌های اجتماعی متعلق به متا با ارسال ایمیل داخلی به ناظران خود اعلام کرد که فراخوان‌هایی برای مرگ «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه یا «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاورس، تا زمانی که حاوی تهدید علیه دیگران یا «شاخص‌های باورپذیری» مانند مکان یا نحوه انجام آن نباشند، مجاز خواهند بود.

«اندی استون» سخنگوی متا در بیانیه‌ای توضیح می‌دهد:

«در نتیجه تهاجم روسیه به اوکراین، به طور موقت بیان‌های سیاسی که معمولا قوانین ما را نقض می‌کنند، مانند سخنان خشونت آمیزی از جمله «مرگ بر مهاجمان روسی» را مجاز کرده‌ایم. همچنان درخواست‌های معتبر خشونت علیه غیرنظامیان روسی مجاز نخواهند بود.»

فیسبوک

نیویورک تایمز در گزارش خود تایید کرد که این خط‌مشی برای کاربران برخی کشورها از جمله اوکراین، روسیه، لهستان، مجارستان و رومانی اعمال می‌شود.

به طور معمول، قوانین شبکه‌های اجتماعی حکم می‌کند که استفاده از غیرانسانی یا حمله به یک گروه خاص بر اساس هویت آن حذف شود. اما در ایمیل‌های ارسال شده برای ناظران توضیح داده شده که شرایط فعلی ایجاب می‌کند تا چنین پست‌هایی در کشورهای فهرست شده قابل خواندن باشند و به ناظران دستور داده شده که نسبت به حذف آن‌ها اقدامی انجام ندهند.

روسیه هنوز نسبت به این گزارش واکنشی نشان نداده و روسکماندزور یا دستگاه اجرایی خدمت فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی روسیه که اخیرا فیسبوک و توییتر را فیلتر کرد هنوز هیچ بیانیه‌ای درباره آن منتشر نکرده است.

از سویی دیگر، توییتر اخیرا دو توییت سفارت روسیه در بریتانیا را به دلیل «انکار اتفاقات خشونت آمیز» در جریان حمله روسیه به اوکراین حذف کرده است. سفارت روسیه در یکی از توییت‌ها، تصویر زن بارداری که در بیمارستان کودکان شهر بندری محاصره شده «ماریوپل» که اخیرا مورد بمباران هوایی قرار گرفت دیده می‌شد را یک «بلاگر زیبایی» اوکراینی معرفی کرد و ادعا کرد که این عکس تبلیغاتی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • hary pater
    hary pater | ۲۰ اسفند ۱۴۰۰

    پلتفرم خودشون میتونن انجام بدن

  • expert_developer
    expert_developer | ۲۰ اسفند ۱۴۰۰

    شکی در بد بودن جنگ و اقدامات وحشیانه روسیه و پوتین نیست ولی اتفاقات جانبی این جنگ نشون داد دولتها، رسانه و شرکتهای غربی وقتی پای خودشون وسط باشه حاضرند خیلی از اصول و قوانین قشنگی که همیشه مدعی اش بودند رو نادیده بگیرند. این دورویی، برای مردم سایر نقاط دنیا بخصوص خاورمیانه و آفریقا که اکثرا طعم جنگ و خشونت رو چشیدند مثل نمکی هست که روی زخمشون می پاشند.

    • کاوه .
      کاوه . | ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

      همیشه همین بوده. مفاهیمی مث «حقوق بشر» و «آزادی» رو کردن ابزار قدرت برای اهداف سیاسی خودشون. تو هر موقعیتی جوری که میخوان تفسیرش میکنن و به خورد مردم دنیا میدن.

مطالب پیشنهادی