ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل هشدار حملات هوایی را روی گوشی‌های اندرویدی کاربران اوکراینی اعلام می‌کند

گوگل اعلام کرد که با همکاری اوکراین در حال راه‌اندازی یک سیستم هشدار برای گوشی‌های اندروید است تا کاربران این کشور پیش از وقوع حملات هوایی در نزدیکی خود، با کمک گوشی از آن‌ها مطلع ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

گوگل اعلام کرد که با همکاری اوکراین در حال راه‌اندازی یک سیستم هشدار برای گوشی‌های اندروید است تا کاربران این کشور پیش از وقوع حملات هوایی در نزدیکی خود، با کمک گوشی از آن‌ها مطلع شوند.

گوگل در وبلاگ خود می‌نویسد:

«به طرز غم‌انگیزی، امنیت میلیون نفر در اوکراین اکنون به هشدارهای مربوط به حمله هوایی وابسته است.»

به گفته «دیو برک» معاون مهندسی اندروید، این اطلاعیه‌های اندروید بر اساس هشدارهایی ساخته می‌شود که توسط دولت اوکراین ارسال خواهد شد و از سیستمی اقتباس شده که برای ارسال سریع هشدارها در مورد زلزله ساخته شده است.

گوگل همچنین در گذشته اپلیکیشن Ukrainian Alarm را در فروشگاه گوگل پلی به کاربران اوکراینی پیشنهاد کرده بود که اعلان‌های مربوط به حملات هوایی را برای آن‌ها ارسال می‌کند. به گفته برک، سیستم هشدار جدید اندروید هم اکنون کار خود را آغاز کرده و طی روزهای آینده در تمام گوشی‌های اندرویدی اوکراین فعال خواهد شد.

اقدامات گوگل در حمایت از کشور جنگ‌زده اوکراین

گوگل

گوگل همچنین به سازمان‌های غیردولتی‌اش در ورشو، لهستان اجازه می‌دهد تا از یکی از محوطه‌های خود برای حمایت از پناهندگان اوکراینی استفاده کند. در همین حال، گروه تجزیه و تحلیل تهدیدات سایبری این شرکت فعالیت‌هایی از دو گروه هکری FancyBear و Ghostwriter را شناسایی کرده که گمان می‌رود به ترتیب با روسیه و بلاروس ارتباط داشته باشند.

از زمان حمله روسیه به اوکراین، گوگل تجارت خود در روسیه را کاهش داده است. از جمله اقدامات غول موتور جستجو در این زمینه می‌توان به محروم کردن رسانه‌های این کشور از جمله شبکه خبری راشاتودی از تبلیغات و کسب درآمد در پلتفرم ویدیویی یوتیوب و همچنین سلب توانایی خرید اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها، IAP ها و اشتراک‌ها در گوگل پلی اشاره کرد.

علاوه بر این، غول فناوری اعلام کرده که از دستورالعمل اتحادیه اروپا برای حذف وب‌سایت‌های رسانه‌ای دولتی روسیه از نتایج جستجو در کشور اوکراین تبعیت کرده است و همچنین در حال حذف بیشتر برنامه‌های رسانه‌ای روسی از گوگل‌ پلی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • General X
    General X | ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

    اما همچنان بچه های یمنی بدون اینکه خبر بهشون داده بشه. با بمب های اروپایی و آمریکایی کشته میشن.

    بچه های فلسطینی و افغانستانی و عراقی هم که آب از سرشون گذشته

    غم انگیزه.

    لطفا حذف نکن

مطالب پیشنهادی