ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مک بوک
تکنولوژی

مک بوک ایر جدید و مک‌بوک پرو 13 اینچی با چیپ M2 احتمالا اواخر ۲۰۲۲ معرفی می‌شوند

تقریبا از زمانی که اپل رسما کنار گذاشتن پردازنده‌های اینتل و روی آوردن به تراشه‌های اختصاصی «اپل سیلیکون» برای مک را اعلام کرد، دو سال می‌گذرد. در حالی که هنوز دو مک مجهز به اینتل ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۴

تقریبا از زمانی که اپل رسما کنار گذاشتن پردازنده‌های اینتل و روی آوردن به تراشه‌های اختصاصی «اپل سیلیکون» برای مک را اعلام کرد، دو سال می‌گذرد. در حالی که هنوز دو مک مجهز به اینتل در خط تولید غول فناوری وجود دارد، گفته می‌شود دو مک بوک جدید با تراشه M2 در اواخر سال جاری میلادی معرفی خواهند شد.

مک بوک ایر

مک بوک

شایعات در مورد نسل بعدی مک‌بوک ایر از مدت‌ها قبل شنیده می‌شود و گزارش‌های متعددی درباره یک لپ‌تاپ کاملا بازطراحی شده وجود دارد. هرچند «مینگ-چی کو» تحلیلگر شناخته شده اپل اعتقاد دارد مک بوک ایر جدید با تراشه به‌روز شده M1 عرضه خواهد شد، اما منابع 9to5Mac حالا ادعا می‌کنند که این دستگاه با تراشه جدید M2 در حال توسعه است.

انتظار می‌رود تا نسل بعدی مک بوک ایر با کد J413 در یک نسخه با چیپ M2 عرضه شود. تراشه M2 مانند M1 دارای یک پردازنده هشت هسته‌ای خواهد بود اما دارای یک پردازشگر گرافیکی قدرتمندتر و 10 هسته‌ای است. همچنین این چیپ جایگزین نسخه پایه M1 خواهد شد، بنابراین لزوما نمی‌توان گفت عملکرد بهتری نسبت به M1 مکس، پرو یا اولترا دارد. البته اپل هم اکنون M2 پرو، مکس و اولترا در دست ساخت دارد که قدرتمندترین آن‌ها دارای یک پردازنده 24 هسته‌ای است.

مک بوک پرو 13 اینچی

مک بوک

علاوه بر این، گفته می‌شود مک‌بوک پرو 13 اینچی نیز مدل جدیدی با تراشه M2 دریافت خواهد کرد. این دستگاه با کد J493، بر اساس نسخه‌های فعلی در حال ساخت است، بنابراین می‌توان طراحی فعلی خود را حفظ خواهد کرد.

نکته دیگر اینکه ظاهرا اپل قصد دارد واژه «پرو» را از نام این دستگاه حذف کند و فقط با نام «مک‌بوک» راهی بازار شود. با این حال، مک‌بوک 13 اینچی امسال همچنان با وجود عنوان «پرو» شناخته خواهد شد.

هرچند زمان معرفی این دستگاه‌های هم اکنون به طور دقیق مشخص نشده، اما به گفته منابع هر دو آن‌ها در مراحل پیشرفته‌ای از توسعه خود هستند، بنابراین می‌توان انتظار داشت که در اواخر سال جاری شاهد معرفی آن‌ها باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی