ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایستگاه فضایی بین‌المللی
علمی

روسیه دوباره از تحریم‌ها به عنوان عاملی برای سقوط ایستگاه فضایی بین‌المللی نام برد

رئیس سازمان فضایی روسیه در توییتی اعلام کرد که تحریم‌ها می‌توانند فعالیت تجهیزات روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی را مختل کنند و در نهایت به سقوط این ایستگاه منجر شوند. او یادآور شد که تهدید سقوط ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

رئیس سازمان فضایی روسیه در توییتی اعلام کرد که تحریم‌ها می‌توانند فعالیت تجهیزات روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی را مختل کنند و در نهایت به سقوط این ایستگاه منجر شوند. او یادآور شد که تهدید سقوط ایستگاه فضایی به لحاظ جغرافیایی متوجه این کشور نیست.

«دمیتری روگوزین»، رئیس روسکاسموس امروز در توییتی در صفحه شخصی خود هشدار داد که تحریم‌های غرب علیه روسیه می‌تواند به سقوط ایستگاه فضایی بین‌المللی منجر شود. بخش روسی ایستگاه که به اصلاح مدار آن کمک می‌کند، ممکن است تحت تاثیر تحریم‌ها دچار مشکل شود و این سازه 500 تنی را به زمین بیندازد.

روگوزین گفت روسیه سالانه به طور میانگین 11 بار اطمینان می‌یابد که مدار ایستگاه فضایی اصلاح می‌شود. این اصلاحات از برخورد ایستگاه با زباله‌های فضایی هم جلوگیری می‌کند. با این حال، چنان‌چه تحریم‌ها برداشته نشوند، رئیس روسکاسموس احتمال سقوط ایستگاه را مطرح کرده است.

ایستگاه فضایی بین‌المللی

خطر سقوط ایستگاه روی روسیه پایین است

رئیس سازمان فضایی روسیه با انتشار نقشه‌ای از محل‌های احتمالی سقوط ایستگاه اعلام کرد که احتمال سقوط در این کشور پایین است، با این حال بقیه کشورها از جمله آن‌هایی که کورکورانه تابع جنگ دیگرانند باید به فکر هزینه‌های تحریم روسیه باشند.

روگوزین همچنین گفت دلیل و توجیه تحریم‌های غرب علیه پیمانکاران روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی به‌رغم درخواست‌های مکرر روسیه، هرگز توضیح داده نشده است. او ادامه داد: «روسکاسموس از طریق یک درخواست کتبی از شرکای خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی شامل فرماندهی اداره ملی هوانوردی و فضا (ناسا)، سازمان فضایی کانادا (CSA) و سازمان فضایی اروپا (ESA) می‌خواهد تحریم‌های غیرقانونی علیه آن‌ها برداشته شود.»

رئیس روسکاسموس پیش‌تر اوایل اسفند ماه به احتمال سقوط ایستگاه فضایی در پی تحریم‌های غرب اشاره کرده بود. ناسا هم حدود دو هفته پیش گفته بود که راهکارهای احتمالی برای در مدار نگه داشتن ایستگاه بدون نیاز به کمک روسیه را بررسی می‌کند. اکنون باید ببینیم آینده این همکاری بین‌المللی به چه شکلی رقم خواهد خورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۲۲ اسفند ۱۴۰۰

    از نظر من این اتفاق به فال نیک گرفت سقوط ایستگاه اتفاق نمی افته ساخت یه ماژول پیش رانش امریکایی وصل کردنش به iss کار سختی نیست این همکاری قطع بشه دوباره به دوران با شکوه جنگ سرد میریم خوش شانس باشیم رقابت فضایی بیشتر میشه

  • herogame
    herogame | ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

    روسیه دورغگو و کثیف

مطالب پیشنهادی