ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

یوتیوب
تکنولوژی

یوتیوب دسترسی به رسانه‌های دولتی روسیه را در سراسر جهان مسدود می‌کند

یوتیوب در ادامه واکنش‌های خود نسبت به حمله روسیه به اوکراین، حالا فعالیت رسانه‌های وابسته به کرملین را در سراسر جهان متوقف می‌کند. این محدودیت دیگر فقط در کشورهای اروپایی که «راشا تودی» و «اسپوتنیک» ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

یوتیوب در ادامه واکنش‌های خود نسبت به حمله روسیه به اوکراین، حالا فعالیت رسانه‌های وابسته به کرملین را در سراسر جهان متوقف می‌کند. این محدودیت دیگر فقط در کشورهای اروپایی که «راشا تودی» و «اسپوتنیک» در آن‌ها تحریم شده‌اند، اجرا نخواهد شد.

اقدام گوگل قدمی فراتر از ملزومات قانونی است که پیش‌تر توسط اپل هم در نظر گرفته شده بود. یوتیوب در اطلاعیه خود اعلام کرده که دسترسی همه کانال‌های روسی وابسته به دولت را می‌بندد و این یعنی احتمالا باید منتظر محدودیت‌هایی بیشتر از مسدودسازی شش رسانه وابسته به راشا تودی و اسپوتنیک باشیم.

اگرچه طبق سیاست‌های جدید یوتیوب، محدودیت‌های جدید علیه رسانه‌های روسیه بلافاصله قابل اجرا هستند، اما این پلتفرم در توییتی اعلام کرد که اجرای تمام و کمال این سیاست‌ها احتمالا کمی زمان خواهد برد. افزون بر این، یوتیوب اعلام کرده که قوانین محتوایی را با در نظر گرفتن شرایط اضطراری اوکراین تا حدی تغییر می‌دهد. این شرکت قرار نیست محتواهای خشن مربوط به حمله روسیه به اوکراین را از پلتفرم خود حذف کند.

یوتیوب

یوتیوب می‌خواهد «واقعیت جنگ» را نشان دهد

این تصمیم ظاهرا به منظور مقابله با پروپاگاندای رسانه‌های روسیه در نظر گرفته شده که به زعم گوگل واقعیت جنگ را به تصویر نمی‌کشند. یوتیوب هنوز به درخواست رسانه‌ها برای ارائه توضیحات بیشتر در این مورد واکنشی نشان نداده است.

این شرکت در بخش دیگری از اطلاعیه خود اعلام کرده که از زمان اعلام آخرین تصمیماتش در زمینه اوکراین، بیش از 1000 کانال و 15000 ویدیوی ناقض قوانین را حذف کرده است. یوتیوب همچنین اطلاعات تازه‌ای درباره اقدامات قبلی خود در زمینه افزایش کیفیت اخبار در زمینه جنگ ارائه کرده است.

این پلتفرم می‌گوید به واسطه تدابیری که برای هدایت مردم به سمت محتواهای قابل اطمینان در نظر گرفته شده، مردم حالا بیش از 17 میلیون بار از منابع خبر معتمد در اوکراین بازدید کرده‌اند. یوتیوب همچنین از توقف کامل سیستم درآمدزایی برای تمام کاربران روسیه در پلتفرم خود خبر داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی