ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معرفی اپلیکیشن BeautyPlus؛ دوربین سلفی پیشرفته با ویرایشگر قدرتمند

اپلیکیشن‌های بسیاری برای اعمال فیلترها و افکت‌های لایو در هنگام عکسبرداری در دسترس کاربران قرار دارند که نیاز به ویرایش‌های پس از تصویربرداری را کاهش می‌دهند. اغلب این اپ‌ها با تمرکز روی بهبود جزئیات چهره ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

اپلیکیشن‌های بسیاری برای اعمال فیلترها و افکت‌های لایو در هنگام عکسبرداری در دسترس کاربران قرار دارند که نیاز به ویرایش‌های پس از تصویربرداری را کاهش می‌دهند. اغلب این اپ‌ها با تمرکز روی بهبود جزئیات چهره و پوست توسعه یافته‌اند و می‌توان از طریق آن‌ها به آسانی اقدام به تغییر اجزای مختلف صورت کرد. برنامه BeautyPlus یکی از همین عناوین است که موفق شده محبوبیت نسبتاً زیادی در میان صاحبان دستگاه‌های مبتنی بر اندروید و iOS کسب کند؛ به‌طوری که توانسته با بیش از ۱۰۰ میلیون نصب در گوگل پلی امتیاز ۴.۵ را از حدود ۵ میلیون نظر و امتیاز ۴.۸ را در اپ استور از مجموع ۲۵۰ هزار رای کسب کند. همچنین توسعه‌دهنده آن، محصولات موفق دیگری را هم مثل AirBrush در کارنامه خود دارد. در ادامه به معرفی قابلیت‌ها و امکانات برنامه بیوتی پلاس خواهیم پرداخت.



امکانات و قابلیت‌های برنامه BeautyPlus

مانند اغلب اپ‌های ویرایشگر تصویر مخصوص عکس‌های سلفی، برنامه BeautyPlus هم از چندین قسمت مختلف مانند ویرایشگر فایل‌های ذخیره شده روی حافظه دستگاه و دوربین داخلی برای اعمال افکت‌ها و فیلترهای لایو تشکیل شده است. در ابتدای ورود به اپلیکیشن، درخواست صدور مجوز تعدادی از دسترسی‌ها برای کاربر نمایش داده می‌شود که برخی از آن‌ها با عملکرد اپ چندان همخوانی ندارند. برای مثال توسعه‌دهنده آن اقدام به جمع‌آوری لیست برنامه‌های نصب شده روی دستگاه می‌کند که اقدام چندان معمولی برای یک ویرایشگر عکس به شمار نمی‌رود.

دوربین داخلی برنامه بیوتی پلاس

پس از نصب و ورود به صفحه اصلی برنامه بیوتی پلاس، با لمس کلید صورتی رنگ بزرگ در وسط صفحه، وارد قسمت مربوط به دوربین داخلی اپ خواهید شد. دوربین داخلی در سه حالت ویدئو، استودیو و Shoot قابل استفاده است. در تمامی حالت‌های گفته شده کاربران به امکانات متنوعی دسترسی خواهند داشت که اغلب آن‌ها به صورت لایو روی فید دوربین اعمال می‌شوند. در نوار ابزار بالایی گزینه‌هایی برای تغییر ابعاد تصویر (مثل ۱ به ۱ و ۳ به ۴)، تغییر دوربین و تنظیمات سریع شامل ذخیره خودکار، زمان‌سنج و شاتر لمسی به چشم می‌خورد.

برنامه beautyplus

با لمس آیکن چرخ‌دنده به صفحه تنظیمات کامل برنامه BeautyPlus ارجاع داده خواهید شد که موارد بیشتری در آن قابل کنترل است. از جمله گزینه‌های موجود تحت عنوان تنظیمات دوربین (Camera Settings) می‌توان به قابلیت کاهش میزان آکنه، کاهش افکت‌های آرایشی برای چهره آقایان، قرارگیری واترمارک روی فایل‌های خروجی،‌ معکوس کردن تصویر و صدای شاتر اشاره نمود. سایر موارد در قسمت Other Settings قرار گرفته‌اند که شامل رزولوشن تصویر (استاندارد، بالا و اولترا) و مدیریت استیکرها جهت کاهش فضای اشغال شده می‌شوند.

در کنار کلید شاتر دوربین چهار گزینه برای اعمال ویرایش‌های مختلف روی تصاویر در دسترس قرار گرفته‌اند. اولین گزینه از چپ برای قرار دادن استیکرها روی عکس‌ها در نظر گرفته شده است که با لمس آن به مجموعه متنوعی از استیکرهای داخلی برنامه بیوتی پلاس دسترسی خواهید داشت. همچنین می‌توانید با استفاده از موتور جستجوی GIPHY اقدام به افزودن تصاویر متحرک گیف هم به عکس‌های خود کنید. خوشبختانه استیکرها به صورت طبقه‌بندی شده و در دسته‌های گوناگون ارائه شده‌اند که یافتن موارد دلخواه را آسان‌تر می‌کند؛ اما متاسفانه قابلیتی برای افزودن استیکر یا فایل گیف از حافظه داخلی وجود ندارد.

اپلیکیشن beautyplus

دو آیکن دیگر در نوار ابزار پایینی قسمت دوربین برنامه BeautyPlus برای دسترسی به آیتم‌های مرتبط با زیباسازی و دستکاری جزئیات چهره کاربرد دارند. کاربران در بخش Retouch می‌توانند مواردی مثل شفاف کردن و تغییر رنگ پوست، باریک کردن صورت یا تغییر فرم کلی چهره، بزرگ کردن و روشن ساختن چشم‌ها، کوچک کردن بینی، رفع آکنه و لک، حذف سیاهی زیر چشم، افزودن خط خنده، سفید کردن دندان‌ها و صاف کردن موها را انجام دهند. شدت تغییرات ایجاد شده توسط هرکدام از موارد گفته شده همراه با یک اسلایدر مستقل قابل تنظیم خواهد بود. همچنین اگر حوصله تنظیم تک به تک هر مورد را نداشته باشید، می‌توانید با انتخاب گزینه Auto در ابتدا، تمامی کار را به خود اپلیکیشن بسپارید و نتیجه قابل قبولی را دریافت کنید.

برنامه beautyplus

تب Makeup بخش دیگر مرتبط با زیباسازی چهره است که افکت‌های آرایشی در آن قرار گرفته‌اند. افکت‌های گفته شده شامل مواردی مثل کانتور، حالت ابرو، رژ لب، حالت مژه، سایه چشم، لنز و رنگ مو می‌شوند. با انتخاب هر مورد به حالت‌های مختلف آن دسترسی خواهید داشت و می‌توانید شدت افکت را به کمک اسلایدر تنظیم نمایید.

ویرایشگر تصویر برنامه بیوتی پلاس

برنامه بیوتی پلاس از ویرایشگر تصویر قدرتمندی بهره می‌برد.

برنامه BeautyPlus تنها برای زیباسازی تصاویر سلفی کاربرد ندارد و به ویرایشگر عکس قدرتمندی هم مجهز شده است. برای ورود به محیط ویرایشگر باید از صفحه اصلی برنامه گزینه Photo Editor را انتخاب کنید و سپس از حافظه داخلی دستگاه، فایل مورد نظر را گزینش نمایید. محیط ویرایشگر شامل چندین تب مختلف می‌شود که در هرکدام از آن‌ها گزینه‌هایی برای تنظیم و ویرایش موارد مختلف در نظر گرفته شده است. برای مثال اولین تب با نام Templates حاوی قالب‌های آماده برای افزودن به تصاویر است که در دسته‌های گوناگون مثل رترو، حیوانات، روزمره، عاشقانه، سفر، غذا و مناسبتی به چشم می‌خورند. همچنین با لمس گزینه More در این تب می‌توانید به قالب‌های بیشتری دسترسی داشته باشید.

شاید مهم‌ترین قسمت در ویرایشگر تصویر داخلی برنامه بیوتی پلاس، تب Retouch باشد که در آن گزینه‌های مختلفی برای بهبود جزئیات چهره وجود دارد. اولین گزینه در این بخش با نام Auto می‌تواند به صورت خودکار اقدام به بهبود المان‌های مختلف در صورت نماید. دومین گزینه که با نام HD Retouch به چشم می‌خورد، پس از آپلود کردن فایل می‌تواند با استفاده از توانایی هوش مصنوعی، روتوشی دقیق و بدون نقص را فراهم سازد. البته توجه داشته باشید که برای عملکرد صحیح قابلیت گفته شده باید از آی‌پی خارج از کشور برای اتصال به اینترنت استفاده نمایید. در ادامه سایر گزینه‌ها برای اعمال افکت‌های آرایشی، تغییر حالت و میزان جزئیات پوست، باریک کردن اندام‌ها و فرم کلی بدن یا صورت، تغییر اندازه اجزای مختلف مثل چشم‌ها و بینی، بهبود رنگ دندان‌ها و براق کردن چشم‌ها و موها قرار گرفته است.

برنامه beautyplus

در تب Edit امکانات استاندارد مورد انتظار از یک ویرایشگر تصویر مثل قابلیت‌ کراپ، تنظیم روشنایی، تغییر کنتراست، میزان اشباع و دمای رنگ‌ها و سایه حاشیه کادر به چشم می‌خورد. البته در این بخش برخی ویژگی‌های پیشرفته‌تر هم مثل Cutout وجود دارند که به کمک آن می‌توان قسمت دلخواهی از تصویر را جدا کرده و روی پس‌زمینه دیگری قرار داد. افکت‌های مبتنی بر واقعیت افزوده و استایل‌های گوناگون از سایر مواردی هستند که در بخش گفته شده قابل انتخاب خواهند بود. همچنین دو ابزار حذف‌کننده (Remover) اشیاء و افراد ناخواسته و محوکننده هم برای رفع نقایص تصاویر بسیار کاربردی و مفید خواهند بود.

اپلیکیشن beautyplus

سایر قسمت‌های ویرایشگر تصویر برنامه BeautyPlus شامل تب فیلترها و استیکرها می‌شود. همچنین در تب Doodle pen قلم‌های مختلف برای رسم روی تصاویر در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. تب Text نیز شامل افکت‌های مختلف متنی برای افزودن به عکس‌ها است. در نهایت قسمت Background هم برای تنظیم رنگ پشتی در صورت جدا کردن سوژه از پس‌زمینه یا افزودن فریم رنگی به آن‌ها قابل استفاده خواهد بود.

مینی اپ‌های برنامه بیوتی پلاس

در گوشه سمت راست صفحه اصلی برنامه بیوتی پلاس، گزینه‌ای تحت عنوان Mini Apps قرار گرفته است که دسترسی آسان‌تر به قابلیت‌های مختلف ویرایشگر تصویر اپلیکیشن را فراهم می‌سازد. این ویژگی‌ها شامل ادیتور ساده همراه با راهنما، اعمال استایل مختلف روی عکس‌ها و ثبت سلفی‌های گروهی می‌شوند. چندین قابلیت دیگر که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند هم در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند که از میان آن‌ها باید به ابزارهای بازسازی تصاویر قدیمی و افزایش کیفیت آن‌ها، رنگی کردن عکس‌های سیاه و سفید، حذف پس‌زمینه تصاویر به صورت خودکار، بهبود عکسبرداری در شب و شرایط نوری نامناسب و حذف اشخاص از  عکس‌ها اشاره نمود. تمامی موارد گفته شده نیازمند اتصال به اینترنت خواهند بود.

برنامه beautyplus

برنامه بیوتی پلاس گزینه مناسبی برای افزودن فیلترها و افکت‌های لایو در هنگام ثبت عکس‌های سلفی است که می‌تواند نقش ویرایشگر قدرتمند برای زیباسازی چهره و بهبود کیفیت تصاویر را هم ایفا کند. البته بیشتر قابلیت‌های پیشرفته اپلیکیشن تنها در نسخه پرمیوم قابل استفاده خواهد بود که با هزینه اشتراک ۳۹.۹۹ دلار در سال  منتشر شده است؛ در نتیجه بهتر خواهد بود تا علاقه‌مندان در داخل کشور به سراغ نسخه‌های کرک شده از منابع غیر رسمی بروند که در کنار ارائه تمامی قابلیت‌ها، امکان استفاده از ویژگی‌های آنلاین مبتنی بر هوش مصنوعی را هم فراهم می‌کند.

دانلود برنامه BeautyPlus

	 BeautyPlus - Snap Retouch Filter

BeautyPlus - Snap Retouch Filter

سازنده: Pixocial Technology Singapore Pte Ltd قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۲۱۹ و ۳۳۸ مگابایت زبان:

سوالات متداول درباره برنامه BeautyPlus

چرا باید از برنامه BeautyPlus استفاده کنیم؟

برنامه BeautyPlus در کنار دوربین داخلی با قابلیت اعمال افکت‌ها و فیلترهای لایو، به ویرایشگر تصویر قدرتمند هم مجهز شده است که می‌توان به کمک آن جزئیات چهره را بهبود ببخشید.

مهم‌ترین قابلیت‌های برنامه بیوتی پلاس کدام است؟

فیلترهای متنوع، افکت‌های آرایش گوناگون، استیکرهای مختلف، امکان تغییر رنگ مو، قابلیت حذف اشیاء مزاحم، سفید کردن چشم‌ها و رفع لک و آکنه در کنار روتوش حرفه‌ای توسط هوش مصنوعی تنها برخی از قابلیت‌های این اپلیکیشن هستند.

برنامه بیوتی پلاس را از کجا دانلود کنیم؟

نسخه رایگان برنامه BeautyPlus از طریق گوگل پلی و اپ استور قابل دریافت است؛ اما با محدودیت‌هایی مواجه است که جهت رفع آن‌ها باید حق اشتراک اپ را پرداخت کنید. همچنین می‌توانید به سراغ نسخه‌های کرک شده غیر رسمی بروید که هزینه‌ای برای استفاده از ویژگی‌های پیشرفته در پی نخواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • برسام محمودی
    برسام محمودی | ۲۳ اسفند ۱۴۰۰

    بسیار عالی 😉

مطالب پیشنهادی