ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیلتر اینستاگرام در روسیه
تکنولوژی

اینستاگرام در روسیه فیلتر شد

اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی محبوب در روسیه کاربران زیادی دارد. با این حال همانطور که رگولاتور روسیه دو روز پیش اعلام کرده بود، حالا این شبکه اجتماعی در این کشور از دسترس خارج ...

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی محبوب در روسیه کاربران زیادی دارد. با این حال همانطور که رگولاتور روسیه دو روز پیش اعلام کرده بود، حالا این شبکه اجتماعی در این کشور از دسترس خارج شده است.

روسیه پس از حمله به اوکراین مورد انتقاد جامعه جهانی قرار گرفت. در پی این موضوع، بسیاری از کمپانی‌های مطرح جهان مانند اپل، مایکروسافت و متا علیه روسیه جبهه گرفتند. قضیه موضع‌گیری اینستاگرام در برابر روسیه از آن‌جایی آغاز شد که مسئولان اینستاگرام اعلام کردند انتشار محتوای خشونت‌آمیز علیه روسیه بلامانع است. پس از این اتفاق، رگولاتوری روسیه اعلام کرد که این شبکه اجتماعی باید در روسیه فیلتر شود.

فیلتر اینستاگرام در روسیه

فیلتر اینستاگرام در روسیه

در نهایت روسیه رسما اعلام کرد که در روز 23 اسفند اینستاگرام فیلتر می‌شود. بر اساس گزارش جامع نت‌بلاکس، هم‌اکنون اینستاگرام به صورت عمومی در روسیه فیلتر شده است. همان‌طور که گزارش شده، فیلتر اینستاگرام تقریبا در تمام اپراتورهای اینترنت تکمیل شده و یا در حال تکمیل است.

اینستاگرام حدود 80 میلیون کاربر ساکن روسیه دارد و از این جهت، روس‌ها جامعه بزرگی از کاربران این شبکه اجتماعی را تشکیل داده‌اند. با این حال مسئولان اینستاگرام با صحبت‌های خود سبب شدند تا این موضوع رخ دهد.

مشخصا رفع فیلتر اینستاگرام در روسیه به این زودی‌ها انجام نمی‌پذیرد. این موضوع می‌تواند تنها یک جرقه باشد. بعید نیست که طی روزهای آینده سرویس‌های بیشتری از اینترنت جهانی در روسیه فیلتر شوند. این فیلترینگ عمومی اینستاگرام در روسیه می‌‌تواند برای بسیاری از کاربران گران تمام شود، چرا که اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب در این کشور بوده است.

از نظر شما آیا فیلترینگ اینستاگرام در روسیه به دلیل موضع‌گیری اینستاگرام علیه این کشور صحیح بوده است؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی