ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون 14 پرو
تکنولوژی

مینگ-چی کو: تنها مدل‌های پرو آیفون 14 به تراشه A16 مجهز می‌شوند

به نظر می‌رسد اپل به دنبال تغییرات اساسی در رویکردش برای آیفون‌هاست و می‌خواهد برای نسل بعدی آن‌ها به سراغ دو تراشه متفاوت برود. آنطور که تحلیلگر مطرح محصولات اپل، «مینگ-چی کو» می‌گوید، کوپرتینویی‌ها در ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

به نظر می‌رسد اپل به دنبال تغییرات اساسی در رویکردش برای آیفون‌هاست و می‌خواهد برای نسل بعدی آن‌ها به سراغ دو تراشه متفاوت برود. آنطور که تحلیلگر مطرح محصولات اپل، «مینگ-چی کو» می‌گوید، کوپرتینویی‌ها در دو مدل سری آیفون 14 یعنی پرو و پرو مکس از تراشه A16 و در دو نسخه دیگر از چیپ A15 Bionic استفاده خواهند کرد.

کو در توییتی گفته که تنها مدل‌های پرو آیفون 14 یعنی آیفون 14 پرو با نمایشگر 6.1 اینچی و پرو مکس با پنل 6.7 اینچی به تراشه A16 مجهز می‌شوند. این در حالیست که در مدل‌های استاندارد و مکس که به ترتیب نمایشگر 6.1 و 6.7 اینچی خواهند داشت، با همان تراشه A15 Bionic موجود در سری آیفون 13 روانه بازار می‌شوند.

اگر اپل دست به چنین کاری بزند، با تفاوت‌های بیشتری میان مدل‌های استاندارد و پرو آیفون‌ها روبه‌رو می‌شویم . کوپرتینویی‌ها با اینکار می‌توانند بیشتر کاربران را به خرید مدل‌های پرو ترغیب کنند که نتیجه‌اش دستیابی به سود بالاتر است.

آیفون 14 پرو

دیگر تفاوت‌های مدل‌های استاندارد و پرو آیفون 14

کو در توییتش گفته که اپل تمام گوشی‌های سری آیفون 14 را به 6 گیگابایت رم مجهز می‌کند، اما نوع این رم‌ها متفاوت خواهد بود. به گفته این تحلیلگر، اپل برای مدل‌های استاندارد از رم LPDDR4X استفاده می‌کند، در حالی که در نسخه‌های پرو شاهد استفاده از رم LPDDR5 خواهیم بود. رم LPDDR5 نسبت به LPDDR4X تا 1.5 برابر سریع‌تر است و همچنین 30 درصد مصرف انرژی بهینه‌تری دارد.

در کنار رم و تراشه، یکی دیگر از تفاوت‌های مدل‌های استاندارد و پرو نسل بعدی آیفون‌ها مربوط به طراحی پنل جلویی می‌شود. طبق شایعات، اپل برای نسخه‌های استاندارد و مکس همچنان از ناچ یکسان با سری آیفون 13 استفاده می‌کند، اما برای مدل‌ها پرو به سراغ دو حفره درون نمایشگر می‌رود که میزبان دوربین سلفی و سیستم فیس آیدی خواهند بود.

با توجه به اینکه فاصله زیادی تا معرفی گوشی‌های خانواده آیفون 14 باقی مانده، احتمال تغییر در برنامه‌های اپل وجود دارد و البته باید منتظر انتشار گزارش‌ها و اخبار بسیار بیشتری هم درباره آن‌ها باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی