ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تسلا
خودرو

ایلان ماسک: تسلا و اسپیس ایکس با فشار تورمی قابل توجهی روبه‌رو هستند

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا و همچنین کمپانی خدمات فضایی اسپیس ایکس اعلام کرد که هر دو شرکت هم اکنون با مشکلات تورمی قابل توجهی در زمینه مواد خام و لجستیک مواجه شده‌اند. ماسک ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۱:۴۵

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا و همچنین کمپانی خدمات فضایی اسپیس ایکس اعلام کرد که هر دو شرکت هم اکنون با مشکلات تورمی قابل توجهی در زمینه مواد خام و لجستیک مواجه شده‌اند.

ماسک مقاله‌ای را در توییتر بازنشر کرد که در آن توضیح داده شده جنگ بین اوکراین و روسیه قیمت کالاها را به بالاترین سطح خود از سال 2008 رسانده است و همچنین از دنبال‌کنندگان خود درباره نرخ تورم احتمالی چند سال آینده سوال پرسید و ادعا کرد فقط اسپیس ایکس و تسلا نیستند که با این مشکلات مواجه شده‌اند.

مشکل تسلا: افزایش قیمت فلزات

حمله نظامی روسیه به اوکراین باعث افزایش قیمت فلزات مورد استفاده در خودروها شده است که بخش‌های زیادی از آن‌ها، از آلومینیوم بدنه و پالادیم مورد استفاده در مبدل‌های کاتالیزوری گرفته تا نیکل با عیار بالا در باتری‌های خودروهای برقی را شامل می‌شود که احتمالا باعث افزایش قیمت خودروها خواهد شد.

تسلا

هرچند فلزات هنوز هدف تحریم‌های غرب قرار نگرفته‌اند اما برخی شرکت‌های حمل و نقل و تامین‌کنندگان قطعات خودرو از استفاده از کالاهای روسی جلوگیری می‌کنند که این امر فشار بیشتری برای خودروسازان به همراه دارد که هم اکنون نیز با مشکلات دیگری مانند کمبود تراشه و قیمت‌های بالای انرژی دست و پنجه نرم می‌کنند.

در چند وقت گذشته، قیمت مسکن، غذا و گاز در ایالات متحده افزایش پیدا کرده و این موضوع باعث افزایش بی‌سابقه تورم این کشور در چهار دهه اخیر شده است. سهام تسلا که روز جمعه با 5 درصد کاهش به 795.35 دلار رسیده بود، در سال جاری تا به امروز حدود 25 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

غول خودروسازی آمریکایی اخیرا قیمت خودروهای شاسی بلند مدل Y و سدان‌های برد بالا مدل 3 خود را 1000 دلار و برخی مدل‌های ساخت چین را حدود 1500 دلار افزایش داد.

ریویان (Rivian) دیگر شرکت تولیدکننده خودروی برقی آمریکایی نیز اخیرا اعلام کرده بود که مشکلات زنجیره تامین می‌تواند تولید برنامه‌ریزی شده آن را به نصف کاهش دهد و دلیل آن افزایش قیمت مواد خام و محدودیت‌های زنجیره تامین است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی