ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فایزر
علمی

فایزر در کنار توسعه واکسنی برای همه گونه‌های کرونا، اطلاعات دوز چهارم را برای FDA می‌فرستد

فایزر قصد دارد به زودی اطلاعات مربوط به چهارمین دوز واکسن کووید-19 را برای سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) ارسال کند. این کمپانی همچنین روی واکسنی با هدف مقابله با همه گونه‌های کرونا و ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

فایزر قصد دارد به زودی اطلاعات مربوط به چهارمین دوز واکسن کووید-19 را برای سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) ارسال کند. این کمپانی همچنین روی واکسنی با هدف مقابله با همه گونه‌های کرونا و خصوصا امیکرون کار می‌کند.

«آلبرت بورلا»، مدیر عامل شرکت فایزر در مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد که این شرکت در تلاش است تا به زودی داده‌های مربوط به چهارمین واکسن کرونا را برای FDA‌ ارسال کند. وی همچنین اضافه کرد که فایزر در حال ساخت واکسنی است که واریانت امیکرون و سایر انواع گونه‌ها را پوشش می‌دهد.

فایزر و تولید واکسن برای همه گونه‌های کرونا

آلبرت بورلا در حالی به این موارد اشاره می‌کند که بیش از دو سال از اولین مورد ابتلا به بیماری همه‌گیر کرونا می‌گذرد. واکسن جدید فایزر با این هدف ساخته می‌شود که بتواند ایمنی را در برابر همه گونه‌های کرونا فراهم کند و محافظت خوبی ارائه دهد.

آلبرت بورلا می‌گوید:

«من فکر می‌کنم که پیشرفت قابل توجهی در این زمینه داشته‌ایم و داده‌های مربوط به دوز چهارم را به FDA ارائه می‌دهیم تا آنها بتوانند در مورد این دوز واکسن تصمیم‌گیری کنند. سپس داده‌‌ها برای CDC ارسال می‌شود.»

وی در مصاحبه مطبوعاتی دیگری به این موضوع اشاره کرده بود که در شرایطی که واریانت اومیکرون به سرعت در حال گسترش است، لزوم تولید واکسنی برای مبارزه با آن و تقویت پاسخ ایمنی موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود.

برای آنکه این شرکت بتواند واکسنی تولید کند که در برابر امیکرون و سایر گونه‌های کووید-19 پاسخ ایمنی مطلوبی ارائه دهد، لازم است آزمایش‌های مختلفی انجام شود. در حال حاضر آزمایش‌های بسیاری برای بررسی این واکسن توسط فایزر در جریان است و آزمایش‌های دیگری نیز در دستور کار قرار دارد. اما وی با بررسی داده‌های فعلی می‌گوید به آینده این واکسن خوش‌بین است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی