ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رونمایی از قابلیت FSR2.0 در رویداد GDC 2022
تکنولوژی

AMD FSR 2.0 در GDC 2022 معرفی می‌شود؛ بهبود عملکرد بازی‌ها با قابلیت رهگیری پرتو

کمپانی AMD یکی از شرکت‌کنندگان مطرح کنفراس توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدئویی یا همان رویداد GDC 2022 خواهد بود. بر اساس اخبار، این کمپانی آمریکایی قرار است طی این رویداد بزرگ که از 3 فروردین برگزار می‌شود، ...

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۵

کمپانی AMD یکی از شرکت‌کنندگان مطرح کنفراس توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدئویی یا همان رویداد GDC 2022 خواهد بود. بر اساس اخبار، این کمپانی آمریکایی قرار است طی این رویداد بزرگ که از 3 فروردین برگزار می‌شود، از قابلیت گیمینگ جدیدی رونمایی کند. قابلیت مذکور که FSR 2.0 نام دارد با هدف افزایش رزولوشن بازی‌ها منتشر می‌شود.

ای‌ام‌دی قابلیتی با نام FidelityFX Super Resolution یا همان FSR را برای افزایش رزولوشن بازی‌ها در اختیار کاربران گذاشته است. این کمپانی قبلا نسل اول قابلیت افزایش رزولوشن خود را پیش‌تر ارائه داده بود. حال با نزدیک شدن به رویداد گیمینگ GDC 2022، ای‌ام‌دی می‌خواهد از نسل دوم قابلیت FSR خود رونمایی کند. البته معرفی اولیه این ویژگی در تاریخ 26 اسفند صورت می‌پذیرد.

AMD FSR 2.0 در GDC 2022

رونمایی از قابلیت FSR2.0 در رویداد GDC 2022

ای‌ام‌دی در نظر دارد تا FSR 2.0 را در راستای بهبود کیفیت بصری و بهینه‌سازی عملکرد سخت‌افزاری مانند میزان نرخ فریم حین بازی کردن ارائه دهد. این ویژگی یک نسخه پیشرفته‌تر نسبت به نسل قبلی است. رقیب اصلی قابلیت افزایش رزولوشن AMD، انویدیا DLSS 2.0 است.

قابلیت FSR 2.0 از روش‌های افزایش رزولوشن با یادگیری ماشینی بی‌بهره است. بنابراین احتمالا نماینده اینتل به دلیل استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی عملکرد نهایی بهتری را از خود نشان می‌دهد.

با این حال AMD یک برگ برنده بزرگ را در اختیار دارد. این کمپانی می‌تواند بدون نیاز به سخت‌افزار اضافی، قابلیت افزایش رزولوشن بازی را برای پردازنده‌های گرافیکی بیشتری منتشر کند. بر اساس اطلاعات منتشر شده از میزان تاثیرگذاری این قابلیت روی بازی‌ها، می‌توان انتظارات بالایی از FSR 2.0 داشت. گفتنی است که قابلیت FSR 2.0 کمپانی AMD توانسته فریم‌ریت بازی Deathloop با پشتیبانی از ویژگی رهگیری پرتو را نیز نسبت به قبل تا دو برابر بیشتر کند.

نکته جذاب این است که می‌توان این قابلیت را در پردازنده‌های گرافیکی رقبای AMD نیز به کار گرفت. با این وجود ای‌ام‌دی اعلام نکرده که چگونه باید این کار را انجام داد. به‌زودی جزئیات بیشتری از این قابلیت طی روزهای آینده و البته رویداد GDC 2022 به اشتراک گذاشته خواهد شد.

AMD
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی