ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیسبوک
تکنولوژی

عقب‌نشینی متا؛ کاربران در اوکراین نمی‌توانند آرزوی مرگ سران روسیه را ابراز کنند

فیسبوک که اخیرا انتشار محتوای خشونت آمیز علیه عوامل روسی را مجاز اعلام کرده بود، حالا به نظر می‌رسد در حال تغییر سیاست‌های خود است تا از انتشار پست‌های مربوط به مرگ هر رئیس دولتی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

فیسبوک که اخیرا انتشار محتوای خشونت آمیز علیه عوامل روسی را مجاز اعلام کرده بود، حالا به نظر می‌رسد در حال تغییر سیاست‌های خود است تا از انتشار پست‌های مربوط به مرگ هر رئیس دولتی جلوگیری کند.

به گزارش رویترز، «نیک کلگ»، رئیس امور جهانی متا در پست داخلی این شرکت توضیح می‌دهد که غول شبکه‌های اجتماعی در حال «محدود کردن» سیاست خود است تا در این زمینه شفاف‌سازی کند که انتشار پست درباره مرگ هیچ رئیس دولتی را مجاز نمی‌داند.

نیک کلگ در متن این پست که توسط رویترز مشاهده شده، می‌نویسد:

«ما قصد داریم به صراحت در این دستورالعمل شفاف‌سازی کنیم که هرگز نباید از آن به عنوان روشی برای حمایت از خشونت علیه روس‌ها تفسیر شود.

ما همچنین اجازه انتشار درخواست برای ترور یک رئیس دولت را نمی‌دهیم. بنابراین، برای رفع هرگونه ابهام درباره موضع خود، دستورالعمل‌های خود را محدودتر می‌کنیم تا به صراحت بگوییم اجازه نمی‌دهیم درخواست مرگ یک رئیس دولت در پلتفرم‌های ما وجود داشته باشد.»

فیسبوک

رویکرد فیسبوک درباره شهروندان روسی تغییری نخواهد کرد

او توضیح می‌دهد تا جایی که به مردم روسیه مربوط می‌شود، هیچ تغییری در سیاست‌های مربوط به محتوای خشونت آمیز ایجاد نخواهد شد:

«متا در برابر روس هراسی ایستادگی می‌کند. ما هیچ دامنه پذیرشی برای درخواست‌ها مربوط به نسل‌کشی، پاک‌سازی قومی یا هر نوعی تبعیض، آزار و اذیت یا خشونت علیه روس‌ها در پلتفرم خود را نداریم.»

متا به صورت کلی سیاست جدید را تایید کرده اما هنوز جزئیات آن را ارائه نکرده است. کلگ توضیح می‌دهد که این تغییر را با هیئت نظارت خود در میان خواهد گذاشت که به شکل‌گیری شیوه‌های اجرای قوانین این شبکه اجتماعی کمک می‌کند.

سیاست جدید فقط شامل فیسبوک نمی‌شد و اینستاگرام نیز انتشار محتوای خشونت آمیز را مجاز اعلام کرده بود که این امر باعث شد روسیه اینستاگرام را فیلتر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی