ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اکسکوینو
تکنولوژی

اکسکوینو اولین چهارشنبه سوری متاورسی را برگزار می‌کند

اکسکوینو پس از برگزاری اولین شب یلدای متاورسی، تصمیم گرفته است تا چهارشنبه سوری سال 1400 را به شکل متفاوت برگزار کند. اکسکوینو با هدف اشاعه مراسم باستانی و اصیل چهارشنبه سوری و جلوگیری از ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۳

اکسکوینو پس از برگزاری اولین شب یلدای متاورسی، تصمیم گرفته است تا چهارشنبه سوری سال 1400 را به شکل متفاوت برگزار کند.

اکسکوینو با هدف اشاعه مراسم باستانی و اصیل چهارشنبه سوری و جلوگیری از اتفاقات تلخی که طی سال‌های اخیر در این شب رخ می‌دهد، تصمیم به برگزاری اولین چهارشنبه سوری متاورسی گرفته است. این جشن از ساعت 18 امروز در ساختمان اکسکوینو در پلتفرم متاورسی دیسنترالند برگزار خواهد شد.

در این رویداد، «حسن ریوندی» استندآپ کمدین معروف، برای اولین‌بار برنامه طنز و جنگ شادی را در دنیای متاورس اجرا خواهد کرد. علاوه بر این نیز، «امیرعباس گلاب» از چهره‌های سرشناس موسیقی در این مراسم کنسرتی برگزار خواهد کرد. آتش‌بازی، ترقه‌بازی و برگزاری نمایشگاهNFT هنرمندان ایرانی از دیگر برنامه‌های چهارشنبه سوری متاورسی اکسکوینو است.

چهارشنبه سوری اکسکوینو

گفتنی است به شرکت‌کنندگانی که زمان بیشتری در این مراسم سپری کنند، جوایز نفیسی تعلق خواهد گرفت. اولین چهارشنبه سوری متاورسی ایران از ساعت 18 تا 24 روز 24 اسفند 1400 در ساختمان اکسکوینو در پلتفرم متاورسی دیسنترالند برگزار خواهد شد.

ساختمان اکسکوینو در موقعیت 30+/74+ و در نزدیکی ساختمان بایننس در کریپوتو ولی دیسنترالند قرار دارد. برای اطلاعات بیشتر روی این لینک کلیک کنید.

گفتنی است پیش از این، اکسکوینو اولین شب یلدای متاورسی را برگزار کرد. این پلتفرم برای شب یلدا، نمایشگاهی از آثار هنرمندان ایرانی در حوزه NFT ترتیب داد.

متاورس از دو واژه متا (Meta) و ورس (Verse) تشکیل شده است. کلمه متا به معنی «برتر» و ورس که از کلمه «Universe» گرفته شده به معنی «جهانی» است. به این ترتیب عبارت متاورس را می‌توان «جهان برتر» یا «برتر از جهان» تلقی کرد.

متاورس یک واقعیت دیجیتالی است که سعی می‌کند وجوهی از مفاهیم شبکه‌های اجتماعی، واقعیت افزوده (AR)، واقعیت مجازی (VR)و رمزارزها را با یکدیگر ترکیب کند. در نتیجه، کاربران قادر خواهند بود در یه دنیای مجازی با هم تعامل داشته و ضمن فعالیت در فضای غیرمتمرکز و آزاد، درآمد کسب کنند.

دیسنترالند (Decentraland) نیز یکی از معروف‌ترین پروژه‌های متاورسی بازار بوده که در سال 2016 شروع به کار کرده و طی مدت فعالیت خود، رشد مستمر و چشمگیری داشته است. به طور خلاصه، دیسنترالند یک دنیای مجازی و جامعه‌ای مبتنی بر فناوری بلاک‌چین است که به طور کاملا غیرمتمرکز فعالیت می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی