ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

وب سایت وزارت ارشاد و برخی دامنه‌های مرتبط به آن دچار حمله سایبری شد

دوشنبه ۲۳ اسفند ماه ویدئوهایی در فضای مجازی منتشر شد که حکایت از هک شدن سایت وزارت ارشاد و برخی دامنه‌های اینترنتی وابسته به آن داشت. در این ویدیوها تصاویری از این وبسایت و دامنه‌های ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۲

دوشنبه ۲۳ اسفند ماه ویدئوهایی در فضای مجازی منتشر شد که حکایت از هک شدن سایت وزارت ارشاد و برخی دامنه‌های اینترنتی وابسته به آن داشت. در این ویدیوها تصاویری از این وبسایت و دامنه‌های مرتبط وجود دارد که در آن تصویری از گروه‌ منافقین به چشم می‌خورد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیجیاتو، به نظر می‌رسد طی این حمله سایت وزارت ارشاد و برخی سامانه‌های مرتبط با آن مانند وبسایت‌های ارشاد آمار و مراکز و... دچار حمله سایبری شده و ساعاتی از دسترس خارج شده است. این مشکل پس از ساعاتی برطرف شده و هم‌اکنون این وبسایت‌ها به حالت اولیه خود در آمده‌اند. هنوز هیچ مقام مسئولی درباره این حمله توضیح رسمی ارائه نداده است. سایت خبری ایسنا توضیح داده که تلاش کرده با مسئولین مرتبط در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صحبت کند اما پاسخی دریافت نکرده است.

هنوز مشخص نیست چه تیم هکری این حملات را انجام داده اما با توجه به تصاویر مشابه پخش شده با حمله هکری چند روز پیش به وبسایت تلویبیون و همچنین حمله هکری خود صدا و سیما، به نظر می‌رسد پشت پرده همه این حمله‌های هکری یک تیم واحد وجود داشته باشد.

توییت کیایی‌فر یکی از کارشناسان امنیتی درباره حملات سایبری دیروز

به نظر می‌رسد با توجه به نزدیک شدن ایام عید و تعطیلات نوروزی، هکرها این فرصت را برای حملات سایبری مغتنم می‌شمرند. گواه این ادعا به ماجرای حملات سایبری در سالیان گذشته در این ایام خاص است که طی آن هم وبسایت‌های دولتی مثل وزارت بهداشت و سازمان ثبت احوال مورد حمله قرار گرفته بود و هم بسیاری از پلتفرم‌های خصوصی دچار آسیب ناشی از حملات سایبری شده بودند.

کارشناسان امنیتی تاکید دارند که ایام تعطیلات نوروزی و کم شدن نیروهای حاذق به مسائل امنیتی در سازمان‌ها باعث می‌شود که هکرها فرصت خوبی برای انجام حملات سایبری خود پیدا کنند و با فرض بر اینکه قدرت امنیتی وبسایت‌ها در این ایام به کمترین میزان خود می‌رسد، اقدام به این حملات مخرب کنند.

کارشناسان توصیه دارند که سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی، موضوع امنیت را در ایام تعطیلات نوروزی جدی بگیرند و این مسائل را به بهانه تعطیلات و نبود نیروهای مرتبط پشت گوش نیندازند. آنها همچنین تاکید دارند که بهتر است در این ایام نظارت امنیتی از روزهای عادی سال دوچندان بشود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • General X
    General X | ۲۴ اسفند ۱۴۰۰

    خبر مربوط به هک مراکز امنیتی اسرائیل هم که کلاس نداره.

    پس بیایین کار نکنیم

مطالب پیشنهادی