ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیپ فیک
تکنولوژی

فیسبوک ویدیو جعلی رئیس جمهور اوکراین را حذف کرد

متا (فیسبوک سابق)، ویدیوی جعلی (دیپ فیک) «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین را از این شبکه اجتماعی حذف کرد. این ویدیو جعلی، بیانیه‌ای ساختگی از زلنسکی را نشان می‌داد که در آن از اوکراینی‌ها خواسته ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

متا (فیسبوک سابق)، ویدیوی جعلی (دیپ فیک) «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین را از این شبکه اجتماعی حذف کرد. این ویدیو جعلی، بیانیه‌ای ساختگی از زلنسکی را نشان می‌داد که در آن از اوکراینی‌ها خواسته بود «اسلحه‌های خود را زمین بگذارند.»

در این ویدیو دیپ فیک که اولین بار توسط یک وب‌سایت خبری اوکراینی پخش شده است، رئیس جمهور اوکراین را نشان می‌دهد که پشت تریبون در حال صحبت کردن است و اعلام می‌کند که «اوکراین تصمیم گرفته دونباس را به روسیه بازگرداند» و این کشور در جنگ شکست خورده است. شواهد جعلی بودن این ویدیو کاملا مشخص است و برخی نقاط آن به شکل پیکسلی دیده می‌شود.

دیپ فیک

با این وجود، «ناتانیل گلیچر» مدیر سیاست امنیتی متا در توییتی اعلام کرد که این ویدیو از پلتفرم‌های شرکت حذف شده است. او در توییت خود نوشت:

«اوایل امروز، تیم‌ها ما یک ویدیویی دیپ فیک را شناسایی و حذف کردند که ادعا می‌کرد رئیس جمهور زلنسکی بیانیه‌ای را صادر می‌کند که هرگز این کار را انجام نداده است. این ویدیو ابتدا در یک وب‌سایت در معرض خطر منتشر و سپس در سراسر اینترنت پخش شده است.»

گفته می‌شود این ویدیو جعلی ابتدا در شبکه تلویزیونی اوکراینی TV24 پخش شده که طبق گزارش‌ها مورد حملات سایبری قرار گرفته بوده است.

هشدار دولت اوکراین درباره ویدیوهای دیپ فیک

دیپ فیک

در اوایل این ماه، دولت اوکراین با انتشار بیانیه‌ای به سربازان و غیرنظامیان هشدار داد که دولت روسیه از ویدیوهای دیپ فیک استفاده خواهد کرد تا اوکراینی‌ها را برای تسلیم شدن متقاعد کند. در این بیانیه آمده است:

«تشخیص ویدیوهای ساخته شده از طریق چنین فناوری‌هایی از ویدیوهای واقعی تقریبا غیرممکن است. آگاه باشید که آن‌ها جعلی هستند و هدف آن [دولت روسیه] سرگردانی، ایجاد وحشت و تحریک نیروهای ما به عقب نشینی است. مطمئن باشید - اوکراین تسلیم نخواهد شد!»

فیسبوک در سال 2020 و پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، انتشار دیپ فیک و سایر ویدیوهای دستکاری شده را از پلتفرم‌های خود به کل ممنوع کرد. ممنوعیت این شبکه اجتماعی شامل محتوایی می‌شود که توسط هوش مصنوعی یا الگوریتم‌های یادگیری ماشین ایجاد شده‌اند که می‌تواند کاربران را گمراه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی