ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هلیکوپتر نبوغ
علمی

ناسا عملیات هلیکوپتر نبوغ در مریخ را حداقل تا شهریورماه تمدید کرد

آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا (JPL) اعلام کرد که هلیکوپتر نبوغ (Ingenuity) تا ماه سپتامبر (شهریور- مهر ماه) به عملیات خود در مریخ ادامه خواهد داد. نبوغ همراه با مریخ‌نورد استقامت در 18 فوریه 2021 (30 ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا (JPL) اعلام کرد که هلیکوپتر نبوغ (Ingenuity) تا ماه سپتامبر (شهریور- مهر ماه) به عملیات خود در مریخ ادامه خواهد داد.

نبوغ همراه با مریخ‌نورد استقامت در 18 فوریه 2021 (30 بهمن 1399) روی مریخ فرود آمد و اولین پرواز خود را تقریبا دو ماه به انجام رساند. ناسا در ابتدا تصمیم داشت تا این هلیکوپتر را به گونه‌ای طراحی کند که در طول یک دوره آزمایشی 30 روزه بتواند 5 پرواز را انجام دهد. آژانس فضایی با انجام این آزمایش قصد داشت متوجه شود که آیا انجام پرواز کنترل نشده یک بالگرد در سیاره دیگری مانند مریخ امکان پذیر است یا خیر.

در نهایت نبوغ موفق شد ثابت کند که توانایی برآورده کردن انتظارات ناسا را دارد و به همین منظور حالا زمان بیشتری برای عملیات‌های آن در نظر گرفته شده است.

هلیکوپتر نبوغ

هلیکوپتر نبوغ برای بزرگترین چالش خود آماده می‌شود

هلیکوپتر کوچک نبوغ اخیرا بیست و یکمین پرواز خود را با موفقیت پشت سر گذاشت که اولین مورد از یک پرواز سه مرحله‌ای برای رسیدن به منطقه جدیدی در نزدیکی مرکز «دهانه جیزرو» محسوب می‌شود. پس از آن، ناسا از هلیکوپتر خود برای شناسایی مسیرهای احتمالی مریخ نورد استقامت استفاده خواهد کرد تا آن را نیز از طریق راه‌های زمینی به همان منطقه برساند.

«تدی تزانتوس» سرپرست تیم نبوع در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا توضیح می‌دهد که عملیات جیزرو بزرگترین چالش این تیم از زمان اولین پرواز نبوغ خواهد بود. او در ادامه توضیح می‌دهد:

«برای افزایش شانس موفقیت، ما اعضای تیم را بیشتر کرده‌ایم و همچنین نرم‌افزار پرواز خود را با هدف بهبود انعطاف پذیری عملیاتی و ایمنی پرواز ارتقا داده‌ایم.»

تاکنون، این هلیکوپتر بیش از 38 دقیقه از زمان پرواز خود در مریخ را گزارش کرده و نزدیک به 5 کیلومتر را طی کرده است. پرواز بعدی هلیکوپتر نبوغ برای تاریخ 19 مارس (28 اسفند) برنامه ریزی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی