ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شرکت فضایی Blue Origin
علمی

بلو اورجین از به تعویق افتادن ماموریت فضایی بعدی خبر داد

شرکت فضایی بلو اورجین (Blue Origin) اعلام کرد پرواز فضایی این شرکت به مالکیت «جف بزوس» که در ابتدا قرار بود هفته آینده انجام شود، تا نهم فروردین‌ماه (29 مارس) به تعویق افتاده است. همچنین ...

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

شرکت فضایی بلو اورجین (Blue Origin) اعلام کرد پرواز فضایی این شرکت به مالکیت «جف بزوس» که در ابتدا قرار بود هفته آینده انجام شود، تا نهم فروردین‌ماه (29 مارس) به تعویق افتاده است.

همچنین یکی از مسافرین این پرواز با نام «پیت دیویدسون» که یک کمدین معروف در برنامه «Saturday Night Live» است، در این سفر نخواهد بود.

این شرکت در اطلاعیه کوتاهی که ابتدا در توییتر منتشر شد، هیچ توضیحی برای تغییرات ایجاد شده و کناره‌گیری دیویدسون از چهارمین پرواز فضایی شرکت فضایی Blue Origin ارائه نکرد.

دیویدسون 28 ساله، نامزد «کیم کارداشیان» ستاره تلویزیون و شبکه‌های مجازی است که قرار بود به صورت افتخاری عضوی از خدمه این پرواز باشد تا در تاریخ 23 مارس، به همراه پنج مسافر دیگر – که آن‌ها هزینه پرواز خود را جداگانه پرداخت کرده‌اند – به فضا بروند اما حالا برنامه فرق کرده است.

با توجه به اینکه دیویدسون دیگر قادر به ملحق شدن به پرواز جدید نیست، این شرکت فضایی گفت: « در تلاش هستیم تا عضو ششم این پرواز را در روزهای آینده مشخص کنیم. قصد نداریم برنامه پرواز بیش از این با تاخیر مواجه شود.»

شرکت فضایی Blue Origin

پنج نفر دیگر که به صورت قطعی در این پرواز حضور دارند، «مارتی آلن» سرمایه‌گذار معروف، «مارک هاگل» فعال در زمینه امور املاک و مستغلات و همسرش «شارون هاگل» هستند. «جیم کیچن» استاد دانشگاه کارولینای شمالی  و «جورج نیلد» موسس و رئیس دفتر شرکت فناوری‌های فضایی-تجاری نیز از دیگر اعضا هستند.

مانند سه پرواز تجاری دیگر شرکت فضایی Blue Origin، این پرواز نیز به کمک یک فضاپیمای شش طبقه و کاملا خودمختار با نام « New Shepard » انجام می‌شود. محل پرتاب نیز، روستایی به نام «وان هورن» در غرب تگزاس است.

این فضاپیما در مدار پایینی زمین که 10 دقیقه پس از بلند شدن از زمین فاصله دارد ( فاصله 106 کیلومتری از سطح زمین) معلق خواهد ماند تا مسافران برای چند دقیقه حالت بی‌وزنی را پیش از بازگشت به زمین تجربه کنند.

بزوس، موسس میلیاردر شرکت خرده‌فروشی آنلاین «آمازون» اولین پرواز خدمه شرکت فضایی Blue Origin را در ژوئیه گذشته انجام داد. او و برادرش «مارک بزوس»، به همراه یک خلبان زن پیشرو هشتاد ساله و یک جوان هلندی 18 ساله از مسافران این پرواز بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی