ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل پلی
نرم افزار و اپلیکیشن

گوگل پلی استور برای تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو متحول می‌شود

گوگل اخیرا از تصمیم خود برای اعمال تغییرات جدید در گوگل پلی استور خبر داده است. بر این اساس قرار است فروشگاه اپلیکیشن گوگل برای استفاده راحت‌تر روی نمایشگرهای بزرگ تغییر کند. بر اساس آنچه ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

گوگل اخیرا از تصمیم خود برای اعمال تغییرات جدید در گوگل پلی استور خبر داده است. بر این اساس قرار است فروشگاه اپلیکیشن گوگل برای استفاده راحت‌تر روی نمایشگرهای بزرگ تغییر کند.

بر اساس آنچه در وبلاگ توسعه‌دهندگان گوگل گفته شده، نحوه رتبه‌بندی اپ‌ها، نمایش نظرات و پیام‌های هشدارها که حین مرور اپ‌ها در تبلت، گوشی‌های تاشو و کروم‌بوک‌ها در گوگل پلی استور نمایش داده می‌شود تغییر می‌کند. به طور دقیق‌تر، گوگل قصد دارد نحوه نمایش رتبه‌بندی و قابلیت‌های اپ‌ها در گوگل پلی استور را در دستگاه‌هایی با نمایشگرهای بزرگ متحول کند و در این زمینه به فاکتورهایی نظیر پشتیبانی از نمایش عمودی یا افقی محتوا در هر دستگاه، پشتیبانی از کیبورد و مواردی دیگر توجه خواهد داشت.

گوگل همچنین اشاره کرده که این تغییرات در ماه‌های آینده اعمال خواهد شد. در نهایت هدف این است که برنامه‌ها و بازی‌های با کیفیت اولویت بالاتری داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که اولین اپلیکیشنی که کاربر جستجو می‌کند همانی باشد که در دستگاه او به خوبی اجرا می‌شود.

تغییرات دیگر گوگل پلی

گوگل پلی استور

از ویژگی‌های جدید دیگر گوگل پلی استور، نمایش نظرات کاربران بر اساس دستگاه مورد استفاده کاربر (مثلا گوشی هوشمند یا تبلت) است. به این ترتیب مثلا اگر در گوگل پلی استور با تبلت خود به دنبال نظرات یک اپ خاص باشید، نظرات سایر افرادی که روی تبلت خود آن اپ را تجربه کرده‌اند نمایش داده می‌شود تا دیدگاه بهتری نسبت به اجرای اپ روی تبلت داشته باشید.

گوگل در نهایت اشاره کرده که در گوگل پلی استور، اخطارهای مرتبط با اپ‌هایی که فاقد نیازمندی‌های اجرا روی نمایشگرهای بزرگ هستند را هم تغییر می‌دهد تا کاربران این دستگاه‌ها از نحوه اجرای اپ روی دستگاه خود اطلاعات کسب کنند. البته توضیحات مربوط به این ویژگی هنوز مبهم هست و گوگل اعلام کرده که بعدتر در سال جاری میلادی اطلاعات بیشتری در این خصوص منتشر خواهد کرد.

گوگل اخیرا توجه ویژه‌ای به تبلت‌ها و موبایل‌های مجهز به نمایشگرهای بزرگ داشته است. اندروید 12L هم در همین راستا معرفی شده تا هماهنگی بیشتری با این دستگاه‌ها داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی