ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فضانوردان روسی جدید در ایستگاه فضایی بین المللی
علمی

فضانوردان روس با لباسی به رنگ پرچم اوکراین وارد ایستگاه فضایی شدند

سه فضانورد روسی فضاپیمای سایوز با لباسی زرد رنگ که یادآور پرچم اوکراین است، وارد ایستگاه فضایی بین المللی شدند. روسیه می‌گوید این ترکیب رنگ ارتباطی به اوکراین ندارد ولی گفته می‌شود این انتخاب در ...

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

سه فضانورد روسی فضاپیمای سایوز با لباسی زرد رنگ که یادآور پرچم اوکراین است، وارد ایستگاه فضایی بین المللی شدند. روسیه می‌گوید این ترکیب رنگ ارتباطی به اوکراین ندارد ولی گفته می‌شود این انتخاب در حمایت از اوکراین انجام شده است.

روسیه پس از تحریم شدن از سوی کشورهای مختلف مانند آمریکا، بارها هشدار داد که ممکن است تمام این‌ها سبب سقوط ایستگاه فضایی بین المللی شوند. حالا فضانوردان روس به ایستگاه فضایی وارد شده‌اند که رنگ لباس آن‌ها، زرد و مشابه پرچم اوکراین است.

آیا لباس زرد رنگ فضانوردان روسی در ایستگاه فضایی بین المللی معنای خاصی دارد؟

فضانوردان روسی جدید در ایستگاه فضایی بین المللی

بر اساس گزارشات، اولین سری فضانوردان روسی عازم ایستگاه فضایی بین المللی شده‌اند. این فضانوردان لباس‌های زرد رنگ با نوارهای آبی بر تن کرده بودند. آن‌ها پس از ورود به این ایستگاه، با استقبال دیگر فضانوردان روسی، آلمانی و آمریکایی مواجه شدند.

با این حال رنگ زرد لباس این فضانوردان، به شائبه حمایت این سازمان از اوکراین دامن زد؛ در نهایت اما آژانس فضایی «Roscosmos» گفت که گاهی اوقات رنگ زرد، تنها رنگ زرد است و معنای دیگری ندارد.

سه فضانورد روس با نام‌های «دنیس ماتویف»، «اولگ آرتمیف» و «سرگئی کورساکوف» پس از پروازی سه ساعته از یکی از تأسیسات روسیه که در قزاقستان واقع شده، نهایتاً وارد این ایستگاه شدند. همه چیز عادی پیش می‌رفت، اما لحظه ورود این سه فضانورد کمی عجیب بود. لباس استاندارد فضانوردان روسی به رنگ آبی است. با این وجود، آن‌ها لباس زرد رنگ بر تن داشتند. یکی از فضانوردان در پاسخ به استفاده از این رنگ گفت:

«نوبت ما شد که یک رنگ را انتخاب کنیم و ما رنگ زرد را انتخاب کردیم.»

پس از شروع حمله به اوکراین، بسیاری از مردم دنیا برای اعلام همبستگی با این کشور، از نمادهایی با رنگ پرچم این کشور استفاده کرده‌اند؛ بنابراین بسیاری تصور می‌کنند که این اقدام نیز در راستای حمایت از اوکراین بوده است.

رئیس آژانس فضایی Roscomos یکی از موافقین سرسخت تهاجم به اوکراین بوده و سرویس مطبوعاتی این آژانس نیز چنین شایعاتی را یک سری "ابداع خنده‌دار" از سوی وبلاگ‌نویس‌ها و رسانه‌ها دانسته‌اند.

به نظر شما این حرکت معنای خاصی داشته است؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • modernamir
    modernamir | ۲۹ اسفند ۱۴۰۰

    فکر کنم سال 2014 هم چنین لباسی پوشیده بودند.

مطالب پیشنهادی