ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ماهواره‌های استارلینک به پهپادهای اوکراین در نابودی تجهیزات نظامی روسیه کمک می‌کنند

واحد ویژه شناسایی هوایی ارتش اوکراین (Aerorozvidka) یکی از گروه‌های زبده این ارتش به شمار می‌رود که از پهپادهای مجهز به دوربین‌های حرارتی جهت تشخیص وسایل نقلیه و تهاجمی موتوری روسیه مانند تانک‌ها و خودروهای ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

واحد ویژه شناسایی هوایی ارتش اوکراین (Aerorozvidka) یکی از گروه‌های زبده این ارتش به شمار می‌رود که از پهپادهای مجهز به دوربین‌های حرارتی جهت تشخیص وسایل نقلیه و تهاجمی موتوری روسیه مانند تانک‌ها و خودروهای زرهی فرماندهی استفاده می‌کند. اکنون طبق گزارشی جدید، سیستم اینترنت استارلینک در اوکراین جهت کمک به این نیروها برای از بین بردن تجهیزات و ادوات نظامی روسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وظیفه اصلی واحد شناسایی هوایی، جمع‌آوری اطلاعات از دشمن است تا سایر واحدهای ارتش اوکراین بتوانند در شب به کمک داده‌ها، اقدام به انجام عملیات نظامی کنند. البته به نظر می‌رسد که تجهیزات این واحد به خوبی جهت مقابله با تانک‌های روسی، تغییر یافته است و در کنار دوربین‌های حرارتی به نارنجک‌های ضد تانک نیز مجهز شده است.

کمک استارلینک به پهپادهای اوکراین

اینترنت فراهم شده از طریق ماهواره‌های استارلینک در اوکراین می‌تواند شبکه ارتباطی مورد نیاز برای واحدهای مختلف را در صورت قطع اینترنت کابلی یا قطع گسترده برق، تامین کند؛ شرایطی که اکنون به وفور در نقاط مختلف این کشور دیده می‌شود.

استارلینک اوکراین
پهپاد ترکیه‌ای Bayraktar TB2 در ارتش اوکراین

یکی از فرماندهان واحد شناسایی هوایی ارتش اوکراین در مصاحبه با روزنامه تایمز لندن گفته است:

«اگر ما در تاریکی اقدام به استفاده از پهپادهای مجهز به دید در شب کنیم، باید به کمک ماهواره‌های استارلینک، ارتباط موردنیاز بین پهپاد و واحد توپخانه را جهت تعیین هدف برقرار سازیم.»

حدود یک ماه قبل، «میخایلو فدوروف»، معاون نخست وزیر اوکراین در توییتر از ماسک درخواست کرده بود تا ترمینال‌های مورد نیاز برای برقراری اتصال اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را به اوکراین ارسال کند. تنها یک روز بعد، ماسک در پاسخ به توییت وی اعلام کرد که سرویس اینترنت استارلینک در این کشور فعال شده است و به زودی ترمینال‌های بیشتری برای آن‌ها ارسال خواهد شد. طبق گفته‌های فدوروف، اوکراین در کمتر از یک هفته، چهار محموله حاوی ترمینال‌های استارلینک را دریافت کرد و همچنین مقامات اوکراینی در روز شنبه اعلام کردند که محموله‌های بیشتری از طریق لهستان در راه هستند.

استارلینک اوکراین
«ویتالی کلیچکو» شهردار کیف در کنار محموله ترمینال‌های استارلینک

طبق اظهارات فدوروف، اوکراین از زمان شروع جنگ با روسیه، آنتن‌های اینترنتی متعددی را هم از متحدان اروپایی خود دریافت کرده است. او در مصاحبه‌ای از طریق اینترنت استارلینک، از کیفیت بالای اتصال هم اعلام رضایت کرد و گفت که با وجود نگرانی‌های امنیتی، هکرهای روسی هنوز نتوانستند اختلالی در عملکرد استارلینک ایجاد کنند.

البته ماسک به کاربران استارلینک در اوکراین هشدار داده که تنها در مواقع ضروری از اینترنت ماهواره‌ای استفاده کنند؛ زیرا این مسئله می‌تواند موجب فاش شدن موقعیت مکانی آن‌ها و هدف قرار گرفتن توسط دشمن شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۶ فروردین ۱۴۰۱

    آقا اینترنت رو سیاسی نکنید، بزارید برای مردم بمونه

مطالب پیشنهادی