ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

نتیجه تحقیقات جدید: داروی کرونا آسترازنکا روی زیرسویه‌های امیکرون موثر است

آسترازنکا امروز به صورت رسمی اعلام کرد که داروی کرونا مبتنی بر آنتی‌بادی این شرکت که برای جلوگیری و درمان کووید-۱۹ کاربرد دارد، می‌تواند علیه سویه امیکرون و زیرسویه BA.2 این ویروس فعالیت خنثی‌کنندگی از ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۳:۵۹

آسترازنکا امروز به صورت رسمی اعلام کرد که داروی کرونا مبتنی بر آنتی‌بادی این شرکت که برای جلوگیری و درمان کووید-۱۹ کاربرد دارد، می‌تواند علیه سویه امیکرون و زیرسویه BA.2 این ویروس فعالیت خنثی‌کنندگی از خود نشان دهد.

داروی AZD7442 با نام تجاری Evusheld که توسط شرکت داروسازی انگلیسی - سوئدی آسترازنکا ساخته شده، ترکیبی از دو نوع آنتی‌بادی انسانی است و می‌تواند با اتصال به پروتئین‌های سطحی ویروس، از اتصال به سلول‌های انسان و بیماری‌زایی توسط آن جلوگیری به عمل آورد.

امید به درمان کرونا با داروی آسترازنکا

آسترازنکا گفته است که داده‌های حاصل از آزمایشی در دانشگاه واشنگتن ایالات متحده، نشان داده که داروی کرونا می‌تواند میزان بار ویروسی مشاهده شده در نمونه‌های اخذ شده از ریه موش‌ها را کاهش دهد. این دارو علیه سه زیرسویه امیکرون امتحان شده و توانسته از التهاب ریه هم بکاهد؛ پدیده‌ای که یکی از مهم‌ترین و خطرناک‌ترین عوارض ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ به شمار می‌رود.

داروی کرونا

در فاز مطالعاتی داروی Evusheld، ریسک ابتلا به فرم دارای علامت کووید-۱۹ به میزان ۷۷ درصد کاهش یافت. این رقم پس از تایید استفاده از داروی مذکور برای درمان و پیشگیری از بیماری در افرادی با سیستم ایمنی تضعیف شده، از سوی نهاد نظارت دارویی بریتانیا اعلام گردید. همچنین مشخص شده که دارو می‌تواند تا یک هفته پس از ابتلا، جلوی پیشرفت علائم را بگیرد.

سازمان بهداشت جهانی در هفته گذشته اعلام کرد که میزان سطح جهانی ابتلا به کووید-۱۹ رشد چشمگیری را شاهد بوده است که می‌تواند به معضلی بزرگ تبدیل شود. سویه امیکرون و زیرسویه BA.2 به عنوان عامل اصلی افزایش ابتلا شناخته شده که قدرت سرایت‌پذیری بالای آن همراه با کاهش محدودیت‌ها توانسته موجب آلوده شدن افراد زیادی شود. با وجود تزریق دوزهای متعدد واکسن در کشورهای مختلف، هنوز هم داروهای ضد کرونا می‌توانند نقش اساسی و حیاتی در مبارزه با بیماری و کاهش آمار مرگ و میر ایفا کنند و محصول آسترازنکا نیز از همین جنبه حائز اهمیت بالایی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی