ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هیون
کسب و کار

سونی شرکت بازی‌سازی Haven Studios را تصاحب می‌کند

سونی اعلام کرد که به توافقی برای تصاحب مجموعه بازی‌سازی Haven Entertainment واقع در مونترآل کانادا دست یافته. سونی و هیون حدود یکسال قبل از شروع همکاری خود خبر داده بودند؛ اما اکنون سونی قصد ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

سونی اعلام کرد که به توافقی برای تصاحب مجموعه بازی‌سازی Haven Entertainment واقع در مونترآل کانادا دست یافته. سونی و هیون حدود یکسال قبل از شروع همکاری خود خبر داده بودند؛ اما اکنون سونی قصد دارد استودیوهای آن را به مجموعه پلی‌استیشن اضافه کند. در حال حاضر جزئیاتی پیرامون هزینه این انتقال مالکیت منتشر نشده است.

شرکت هیون تحت مدیریت «جید ریموند» قرار دارد که یکی از توسعه‌دهندگان باسابقه و پرآوازه دنیای بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود. او در ابتدا فعالیت خود را با برنامه‌نویسی در سونی آغاز کرد و پس از مدتی به الکترونیک آرتس پیوست. همچنین سابقه ۱۰ سال همکاری با یوبی‌سافت، مدیرعاملی استودیوی تورنتوی این شرکت و همچنین مشارکت در ساخت سری بازی‌های محبوب اساسینز کرید را در کارنامه دارد.

توسعه عناوین انحصاری پلی‌استیشن توسط هیون

طبق پست منتشر شده از سوی ریموند در بلاگ پلی‌استیشن، مجموعه تحت مدیریت او به ساخت بازی‌های مولتی‌پلیر AAA خواهد پرداخت. او وعده داده که اولین عنوان آن‌ها برای کنسول سونی بتواند بازیکنان را برای سال‌ها سرگرم کند؛ اما زمان دقیقی برای انتشار آن اعلام نکرده است. البته طبق بیانیه رسانه‌ای منتشر شده، به نظر می‌رسد که با عنوانی انحصاری برای پلی‌استیشن ۵ مواجه هستیم.

هیون

با خرید هیون، سونی صاحب اولین استودیوی مختص به خود در خاک کانادا می‌شود. سونی چندی قبل اعلام کرده بود که قصد خرید استودیو بانجی، خالق مجموعه Destiny را هم دارد. با کنار هم قرار دادن این تصمیمات می‌توان دریافت که سونی برنامه‌های جدی برای سرویس بازی لایو خود دارد. همچنین قطعا موفقیت مالی تحسین برانگیز بازی‌هایی مثل فورتنایت و کال آو دیوتی: وارزون هم در اتخاذ چنین مسیری بی‌تاثیر نبوده و سونی را وسوسه کرده تا عناوین انحصاری خود را به کنسول پلی‌استیشن بیاورد.

ریموند در توسعه و راه‌اندازی استودیوی بازی استادیا گوگل هم نقش داشته و پس از تعطیلی این پروژه توسط گوگل، به سراغ تاسیس شرکت خود رفت؛ اگرچه از همان ابتدا توسط سونی مورد حمایت قرار گرفت. او اکنون تجربه بسیاری در ساخت بازی‌های مولتی‌پلیر دارد و می‌توانید نقش مهره کلیدی را برای سونی ایفا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی