ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سندباکس
تکنولوژی

سندباکس، گروه فناوری کوانتومی آلفابت به یک شرکت مستقل تبدیل می‌شود

آلفابت، شرکت مادر گوگل تصمیم گرفته که یکی از زیرشاخه‌های خود با نام Sandbox AQ را به شرکتی مستقل تبدیل کند. گروه سندباکس در گذشته به صورت مستقل خدماتی را در زمینه‌ هوش مصنوعی و ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۳ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

آلفابت، شرکت مادر گوگل تصمیم گرفته که یکی از زیرشاخه‌های خود با نام Sandbox AQ را به شرکتی مستقل تبدیل کند. گروه سندباکس در گذشته به صورت مستقل خدماتی را در زمینه‌ هوش مصنوعی و نرم‌افزارهای پردازش کوانتومی برای گوگل ارائه می‌کرد.

سندباکس توسط «جک هیداری»، مدیرعامل فعلی خود در سال ۲۰۱۶ و به عنوان عضوی از خانواده آلفابت، متولد شد. این شرکت در سال جاری میلادی اعلام کرد که توانسته خدمات کوانتومی جهت استفاده در زمینه‌های مختلف از جمله سرویس‌های مالی، خدمات درمانی، امنیت سایبری و سایر حوزه‌های مرتبط با کامپیوتر را توسعه دهد.

ارائه ابزارهای فراگیر کوانتومی توسط سندباکس

عبارت AQ در نام گروه سندباکس از حروف اول کلمات کوانتوم (Q) و هوش مصنوعی (AI) برداشته شده و نشان‌دهنده ابزارهای مورد استفاده توسط آن‌ها جهت رفع مشکلاتی در مقیاس جهانی است. بیش از ۵۰ مهندس و دانشمند متخصص در رشته‌های گوناگون از جمله فیزیک، شیمی، هوش مصنوعی، نوروساینس، رمزنگاری و ریاضیات در این شرکت مستقل به کار خود ادامه خواهند داد.

سندباکس

مدیران شاخه تازه جداشده آلفابت تاکید دارند که شرکت آن‌ها در راستای ساخت و توسعه سخت‌افزار، اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی قدم خواهد برداشت که زیرساخت‌های کوانتومی استفاده می‌کنند. شایان ذکر است که تا ماه‌های اخیر، فناوری‌های کوانتومی تنها محدود به امور تحقیقاتی بود؛ اما با توجه به اتفاقات رخ داده از جمله عرضه عمومی سهام چند موسسه فعال در این حوزه، به نظر می‌رسد باید منتظر شنیدن کاربردهای محسوس‌تری باشیم.

درحال حاضر مشخص نشده که سرمایه اولیه ارائه شده جهت استقلال سندباکس چقدر بوده است؛ اما به نظر می‌رسد که تغییرات چندانی در ساختار مدیریتی آن ایجاد نخواهد شد و هیداری همچنان سکان‌دار شرکت جدید باقی خواهد ماند. «اریک اشمیت»، مدیرعامل سابق گوگل و «جان سیلی براون» از دانشمندان ارشد سابق زیراک پارک هم در آن حضور خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی