ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

از تخیل تا واقعیت: این سپر شما را نامرئی می‌کند [تماشا کنید]

تا به امروز در فیلم‌های علمی تخیلی بی‌شماری دیده‌ایم که افراد با ابزارهای خاصی نامرئی می‌شوند. اما حالا یک شرکت بریتانیایی به نام «اینویزیبیلیتی شیلد» (Invisibility Shield) توانسته سپری را توسعه دهد که نه در ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

تا به امروز در فیلم‌های علمی تخیلی بی‌شماری دیده‌ایم که افراد با ابزارهای خاصی نامرئی می‌شوند. اما حالا یک شرکت بریتانیایی به نام «اینویزیبیلیتی شیلد» (Invisibility Shield) توانسته سپری را توسعه دهد که نه در فیلم‌های تخیلی، بلکه در واقعیت شما را نامرئی می‌کند. اما این سپر چگونه می‌تواند چنین کاری را انجام دهد؟

این پروژه هم اکنون به دنبال جذب سرمایه از طریق صفحه‌اش در «کیک‌استارتر» است و اگر از آن پشتیبانی کنید، اواخر 2022 یک سپر نامرئی‌کننده به شما تحویل داده می‌شود.

مهندسی دقیق سپر نامرئی کننده

تا به امروز تلاش‌های زیادی برای ساخت چنین ابزاری صورت گرفته که هرکدام مشکلات مخصوص به خودشان را داشتند، اما این شرکت بریتانیایی تسلیم شکست‌هایش نشد و به کارش ادامه داد تا اینکه بالاخره توانست چنین سپری را بسازد.

فناوری مورد استفاده برای این سپر عملکرد ساده‌ای دارد. یک «مجموعه لنزهای به دقت مهندسی شده»، نور را از سوژه پشت سپر منحرف و از ناظر (فرد روبه‌روی سپر) دور می‌کند. جهت‌گیری لنزها به صورت عمودی است تا زمانی که سوژه از پشت سپر عبور می‌کند، نور پخش شود. در ادامه نور پس زمینه سوژه به سمت ناظر می‌شکند تا ناظر قادر به دیدن فرد پشت سپر نباشد.

مهندسان پس از آزمایش اشکال، زوایا و عمق‌های مختلف و همچنین نحوه نصب آن‌ها، به روشی دست پیدا کردند که حتی برخلاف سازه‌های این سبکی، نیازی به رزین‌های سمی هم ندارد.

این سپر برای پس‌زمینه‌های یکنواخت و یکدست مثل چمن، شن و آسمان بهترین کارایی را دارد، اما طبق ادعای سازنده‌اش، در مقابل دیوارها، خطوط روی زمین و ریل‌ها هم عملکرد مناسبی از خودش نشان می‌دهد.

قیمت سپر نامرئی کننده چقدر است؟

این سپر در دو اندازه مختلف به فروش می‌رسد. یکی از آن‌ها ابعاد 2 در 3 فوت دارد که برای مخفی کردن یک انسان بالغ کافی است. نمونه دوم هم ابعادی برابری 12 در 8 اینچ دارد. نمونه اول با قیمت 394 دلار و نمونه دوم با قیمت 65 دلار به فروش می‌رسد و می‌توان آن را از کشورهای مختلف سفارش داد.

در نهایت بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که این سپر به هیچ منبع نیرویی نیاز ندارد و با توجه به وزن 4 کیلوگرمی‌اش، می‌توان به راحتی آن را حمل کرد. ضخامت این سپر هم به 5 سانتی‌متر می‌رسد.

این کمپانی تا امروز نزدیک به 400 سفارش برای این سپر دریافت کرده که در دسامبر 2022 در اختیار خریدارانش قرار می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی