ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیس ایکس: هزاران کیت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به اوکراین فرستاده‌ایم

«گوئین شاتول»، رئیس شرکت اسپیس ایکس در مصاحبه‌ای از ارسال هزاران کیت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک شامل آنتن، تری‌پاد و روتر وای فای به کشور اوکراین خبر داد. در همان روزهای اول شروع حمله روسیه به ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

«گوئین شاتول»، رئیس شرکت اسپیس ایکس در مصاحبه‌ای از ارسال هزاران کیت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک شامل آنتن، تری‌پاد و روتر وای فای به کشور اوکراین خبر داد.

در همان روزهای اول شروع حمله روسیه به اوکراین، این کشور از ایلان ماسک درخواست کرد که اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در این کشور فعال کند. ماسک به چنین درخواستی پاسخ مثبت داد و البته اسپیس ایکس شروع به ارسال کیت‌های مخصوص این سرویس به این کشور جنگ‌زده کرد.

شهروندان اوکراین با استفاده از این همین کیت‌ها به صورت مستقیم به شبکه اسپیس ایکس در مدار زمین متصل می‌شوند؛ شبکه‌ای که هم اکنون نزدیک به دو هزار ماهواره دارد. این شبکه علاوه بر اتصال مردم به یکدیگر و با دنیای بیرون، به ارتش این کشور برای حمله به تجهیزات نظامی روسیه و نابودی آن‌ها هم کمک می‌کند.

ارسال هزاران کیت استارلینک به اوکراین

شاتول در کنفرانس ماهواره 2022 در واشنگتن گفت که به ارسال ترمینال‌ها برای مردم اوکراین افتخار می‌کند:

«من افتخار می‌کنم که توانستیم ترمینال‌ها را در اختیار مردم اوکراین قرار دهیم. فکر می‌کنم این کار برای اطمینان از در ارتباط باقی ماندن مردم، بسیار مفید بوده است.»

شاتول پس از این کنفرانس با شبکه CNBC مصاحبه کرد و بدون اعلام رقم دقیقی، از ارسال هزاران کیت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به اوکراین خبر داد. شاتول همچنین گفته که اکثر بودجه لازم برای چنین کاری از سوی منابع شخصی تامین شده‌اند.

گوئین شاتول اسپیس ایکس
گوئین شاتول

با این حال شاتول اضافه کرده که فرانسه هم به چنین کاری کمک کرده و فکر می‌کند لهستان هم یکی از کشورهای حامی این کار است. با این حال به گفته رئیس اسپیس ایکس، آمریکا هیچ هزینه‌ای برای این کار به این شرکت پرداخت نکرده:

«فکر نمی‌کنم که ایالات متحده آمریکا برای ارسال ترمینال‌ها به اوکراین، پولی به ما داده باشد.»

فرانسه و لهستان واکنشی به گفته شاتول نداشته‌اند و نمی‌دانیم این کشورها تا چه اندازه از چنین پروژه‌ای حمایت کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • رضا
    رضا | ۳ فروردین ۱۴۰۱

    و هزینه اونا را می خواد با افزایش قیمت از جیب سایر کاربران تامین کنه!

  • آریا
    آریا | ۳ فروردین ۱۴۰۱

    کمو.نیستا و همفکراشون هر روز به فکر محدود کردن بیشتر اینترنت و جلوگیری از گردش آزاد اطلاعات هستند ولی در کشورهای پیشرفتۀ غربی و آسیایی هر روزه دسترسی مردم به اینترنت ساده تر و راحتتر میشه و هراسی از اینترنت وجود نداره... کسی جلوی گردش آزاد اطلاعات رو نمیتونه بگیره چون رسانه ها و جرائد باز هستند و در صورت نشر اطلاعات غلط جایگاه خود رو بین مردم از دست میدهند...

مطالب پیشنهادی