ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کروم 99
تکنولوژی

کروم به نوار جانبی جدیدی برای مدیریت راحت‌تر بوکمارک‌ها و Reading List مجهز شد

گوگل از نوار جانبی جدیدی برای مرورگر کروم رونمایی کرده که به شما اجازه می‌دهد به سرعت روی نسخه دسکتاپ به بوکمارک‌ها و فهرست محتواهای خواندنی (Reading List) دسترسی پیدا کنید. این بخش پیش‌تر از ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۴ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

گوگل از نوار جانبی جدیدی برای مرورگر کروم رونمایی کرده که به شما اجازه می‌دهد به سرعت روی نسخه دسکتاپ به بوکمارک‌ها و فهرست محتواهای خواندنی (Reading List) دسترسی پیدا کنید. این بخش پیش‌تر از طریق دکمه‌ای در نوار بوکمارک‌ها قابل دستیابی بود ولی همه کاربران آن را فعال نکرده بودند.

اکنون با کلیک روی آیکن این پنل که شبیه مستطیلی نیمه تاریک است، می‌توانید پنل را مخفی یا نمایان کنید. وقتی پنل باز شد، با همان صفحه‌ای روبرو خواهید بود که در رابط کاربری قدیمی در دسترس قرار داشت. در این پنل می‌توانید صفحه حاضر در مرورگر را به فهرست موارد خواندنی اضافه کنید یا موارد قبلی را به عنوان خوانده شده علامت بزنید یا آن‌ها را حذف کنید. به‌علاوه، می‌توانید به زبانه بوکمارک‌ها بروید تا به صفحاتی که ذخیره کرده‌اید، دسترسی داشته باشید.

با این به‌روزرسانی دسترسی به فهرست خواندن و بوکمارک‌ها آسان‌تر می‌شود و دیگر نیازی نیست که نوار بوکمارک‌ها دائما روی مرورگر حضور داشته باشد. این ویژگی در جدیدترین آپدیت کروم به نسخه 99 در دسترس قرار گرفته و کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.

چگونه پنل کنار کروم را غیرفعال کنیم؟

از آن سو، اگر از جمله افرادی هستید که این پنل کناری را دوست ندارید، می‌توانید با رفتن به بخش فلگ‌های کروم آن را غیرفعال کنید. تنها کافیست آدرس chrome://flags را در نوار آدرس بزنید و عبارت side panel را جستجو کنید. سپس گزینه #side-panel را به حالت Disabled درآورید. اکنون باید یکبار کروم را ببندید و دوباره آن را باز کنید. وقتی مرورگر باز شد، فهرست خواندنی‌ها دوباره به‌صورت یک دکمه در نوار بوکمارک‌ها مشاهده می‌شود.

کروم 99 در حال حاضر برای همه پلتفرم‌ها در سراسر جهان در دسترس قرار گرفته است. همان‌طور که گفته بودیم این مرورگر به‌زودی به نسخه 100 می‌رسد و ممکن است به خاطر عدد سه رقمی خود مشکلاتی را برای مدیران سایت‌ها به وجود بیاورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی